شرکت آمریکا و ۲۶ کشور دیگر در رزمایش دریایی "اقیانوس آرام"

کدخبر: 2036886

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که چهار کشور برزیل، دانمارک، آلمان و ایتالیا برای اولین بار قرار است در بزرگترین رزمایش دریایی بین‌المللی "حاشیه اقیانوس آرام" در "هاوایی" شرکت کنند و تعداد شرکت‌کنندگان در این رزمایش به ۲۷ رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: چهار کشور برزیل، دانمارک، آلمان و ایتالیا قرار است به رزمایش‌های تابستان سال جاری میلادی حاشیه اقیانوس آرام در «هاوایی» شرکت کند و تعداد شرکت‌کنندگانی که در این بزرگترین رزمایش بین‌المللی دریایی شرکت می‌کنند به 27 کشور می‌رسد.

پایگاه «استارز اند استریپس» گزارش کرد که چهار کشور مذکور برای اولین بار در این رزمایش (RIMPAC) که هر یک سال در میان برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که رزمایش مذکور قرار است روز 30 ژوئن (10 تیرماه) آغاز شود تا 4 آگوست (14 تیرماه) ادامه داشته باشد. چین نیز که در سال 2014 به این رزمایش پیوسته‌ است نیز قرار است در این رزمایش دریایی حضور داشته باشد.

طبق این گزارش، رزمایش‌های سال جاری به میزبانی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا شامل 45 کشتی، پنج زیردریایی، بیش از 200 هواپیما و 25 هزار پرسنل نظامی می‌شود.

کشورهایی که در این رزمایش بین‌المللی شرکت می‌کنند شامل استرالیا، برونئی، کانادا، شیلی، کلمبیا، فرانسه، هند، اندونزی، ژاپن، مالزی، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، پرو، کره جنوبی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، تونگا و انگلیس می‌شود.

رزمایش‌ها نیز شامل عملیات آبی خاکی، توپخانه، مقابله با دزدان دریایی، مین‌روبی و عملیات غواصی و نجات می‌شود. آموزش‌های دفاعی برای مقابله با موشک‌ها، زیردریایی‌ها و هواپیماها نیز صورت خواهد گرفت.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، در حالیکه اکثر رزمایش مذکور در هاوایی برگزار می‌شود، عملیات‌های آبی خاکی قرار است در جنوب کالیفرنیا برگزار شود که شامل شلیک یک موشک زوبین از کشتی جنگی ساحلی می‌شود.

برخی از نمایندگان کنگره خواستار حذف چین از این رزمایش شدند و علت آن را اقدامات توسعه‌طلبانه این کشور در دریای جنوب چین اعلام کردند.

در سال 2014، چین چهار کشتی به رزمایش RIMPAC فرستاد که شامل ناوشکن «هایکو» و آرک می‌شد و همچنین یک کشتی جاسوسی ارسال کرد که در آبهای امتداد هاوایی باقی ماند.

ارسال نظر: