ورود دبیرکل شورای همکاری به مذاکرات صلح یمن

کدخبر: 2037008

در حالی‌که مذاکرات صلح یمن در کویت بدون حصول پیشرفت‌های چشمگیر وارد هفتمین هفته خود می‌شود، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس برای حل اختلافات بین طرف‌های درگیر یمنی وارد عمل شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "عبداللطیف الزیانی" دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس برای میانجیگری بین طرف‌های یمنی مشارکت کننده در مذاکرات صلح، که در کویت برگزار می‌شود، مبادرت کرده است تا اختلافات بین طرفین را، که باعث شده این مذاکرات با گذشت 66 هفته همچنان بی‌نتیجه ماند، مرتفع کند.

منابع آگاه از روند مذاکرات صلح یمن در کویت، که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند، الزیانی، عصر چهارشنبه دیدارهای گسترده و جداگانه‌ای با هیات دولت مستعفی و هیات جنبش «انصارالله» و نیز «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن و «صباح خالد الحمد الصباح» وزیر خارجه کویت صورت داد.

طبق اعلام این منابع، الزیانی طرف‌های درگیری یمنی را بر «امتیاز دادن»، «صبر پیشه کردن» و نیز تداوم رایزنی‌ها در تمامی مسائل مورد اختلاف جهت رسیدن به راه‌حلی مسالمت‌آمیز تشویق کرده است.

در این میان، منابع نزدیک به انصارالله اعلام کردند، هیات مذاکره کننده این جنبش، عصر چهارشنبه دیداری جداگانه با دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس صورت دادند. اعضای این هیات در این نشست بر پایبندی خودشان به تشکیل دولت وفاق و تشکیل کمیته «تضمین‌ها» جهت پیگیری تمامی مسائل توافق شده بر سر آنها در کویت، تأکید کردند.

ارسال نظر: