سیدحسن خمینی در مرقد مطهر امام:

خبرگان با انتخاب خلف شایسته امام جامعه را از بحران عبور داد

کدخبر: 2037153

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: خدا را شاکریم که بعد از امام خداوند به نخبگان و به خبرگان این کشور این توفیق را داد که در اسرع وقت بتوانند خلف شایسته‌ای برای امام انتخاب کنند و جامعه ما از بحرانی که می‌تواند پیش روی آن باشد عبور کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در مراسم بیست و هفتیمن سالگرد ارتحال امام راحل گفت: انقلاب اسلامی یک حقیقت ناب الهی است و امام یک حقیقت ناب الهی را برای مردم به ودیعه آورده و به آنها ارائه کرده است.

وی افزود: اینکه می‌گوییم انقلاب خدایی است یعنی انقلاب اسلامی از یک ویژگی بزرگ و یک نکته بسیار بزرگ برخوردار است و آنهم عبارت است از هدایت که آنهم تنها و تنها در اختیار خداست.

تولیت آستان مقدس امام خمینی اظهار داشت: دومین ویژگی عزت است ما وقتی می‌گوییم جامعه اسلامی‌مان خدایی است به این معناست که می‌گوییم جامعه ما دارای عزت است.

سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین پیام‌های انقلاب عزت اسلامی است عزتی است که برای واقعیت جهان اسلام به ارمغان آورده است اگر عزت را در جامعه خودمان می‌بینیم این نیست مگر فقط از آن جهت که ما انقلاب و یک راه خدایی را داشتیم.

وی افزود: سومین عامل بزرگ در تعریض خدایی‌بودن انقلاب مودتی است که در میان توده‌های مردم به وجود آمد. جامعه چند پاره‌مان در سال‌های قبل از انقلاب را نباید فراموش کنیم بعد از انقلاب امام و یاران امام و مردم شریف ایران توانستند انقلابی را در افق بزرگ و با عظمت از مودت، دوستی و برادری ایجاد کنند.

تولیت آستان امام خمینی (ره) اظهار داشت: اگر ما در جامعه‌مان دیدیدم الفت، محب و دوستی وجود دارد این همان نکته بزنگاهی است که بگوییم انقلاب ما یک انقلاب خدایی و الهی است و رهبر آن مردی که این انقلاب را پایه‌گذاری کرد یک مرد خدایی است و پایه‌گذار یک تحول الهی است.

سیدحسن خمینی اشاره کرد: چهارمین ویژگی از عوامل الهی بودن و خدایی‌بودن انقلاب وحدت است حتما جامعه الهی جامعه‌ای است آمیخته با وحدت توامان و آمیخته با وحدت کلمه.

وی افزود: امروز در افقی جهانی ببینیم جامعه اسلامی در اقصی نقاط جهان چگونه چندپاره شده چگونه این تشتت در درون جامعه اسلامی درد آور و زجرآور است چه سان مسلمانان به هم مشغولند و دارای مشکلات هستند. در فلسطین، ‌لبنان و اوج آن در سوریه و عراق،‌ در یمن، بحرین و افغانستان.

تولیت آستان امام خمینی (ره) اظهار داشت: خداوند را به واسطه این وحدت و امنیت و مودتی که در جامعه ما براثر انقلاب ایجاد شده است شاکر باشیم و دست به دعا و تزرع برداریم تا این وحدت را به عنوان یک ویژگی در همه دوره‌ها برای جامعه اسلامی ما قرار دهند.

سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که امروز غده سرطانی جهان اسلام که امام راحل از آن به عنوان یکی از پست ترین و رذل‌ترین جایگاه‌ها یاد می‌کرد یعنی رژیم صهیونیستی به سبب درگیر شدن مسلمان هم در آرامش و آسایشی است که خداوند این آسایش را از آن بگیرد.

وی افزود: اگر جامعه اسلامی را نگاه کنید چه سان گروهی نابخرد گروهی که بویی از انسانیت نبرده‌اند در قالب و در پس شعارهای مذهبی به برادرکشی و مسلمان کشی روی می‌آورند.

تولیت آستان امام خمینی (ره) اظهار داشت: امروز انقلاب ما خدایی است یعنی عامل هدایت است یعنی خداوند دل‌های مردم را به سوی امام بزرگوار هدایت کرده و به سبب وجود آن جامعه‌ای را هدایت کرده و این هدایت هدایت خداست و انقلاب ما انقلاب الهی است.

سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: به یاد بیاوریم که در چه ذلتی بودیم تصمیمات سیاسی این کشور در کدامین افق گرفته می‌شد در کدامین سفارتخانه‌ها تصمیمات گرفته می‌شد امروز کدامین عزت را در افق سیاسی که خودمان روی پای خودمان می‌ایستیم و می‌توانیم افتخار کنیم که در سایه رهنمودهای امام و رهبری معظم انقلاب و با اتکای به شور و نشاط ملی این خودمان هستیم که تصمیم می‌گیریم . با هم صلاح و مشورت می‌کنیم، سخن می‌گوییم و مصلحت‌مان را می‌بینیم اما رمز استقلال‌مان را به عنوان یک عزت فراگیر فراموش نمی‌کنیم.

وی افزود: فراموش نکنیم انقلاب الهی است یعنی انقلابی است آمیخته با مودت، محبت،‌ خداوند دل‌ها را به هم جذب می‌کند و برای اینکه انقلاب الهی بماند باید محبت را در دل‌ها نگه داریم و نسبت به هم شور و نشاط داشته باشیم.

تولیت آستان امام خمینی (ره) اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی الهی جامعه ما نصرت است انقلاب چون الهی است توام با نصرت و پیروزی است و پیروزی و عزت فقط از آن خداست.

سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های الهی بودن هر انقلاب این است که همراه با مردم است و مردم دل‌هایشان به هم گره می‌خورد تا یک کار بزرگ را صورت دهند و خدا را شاکریم که بعد از امام خداوند به نخبگان و به خبرگان این کشور این توفیق را داد که در اسرع وقت بتوانند خلف شایسته‌ای برای امام انتخاب کنند و جامعه ما از بحرانی که می‌تواند پیش روی آن باشد عبور کند این یکی از نعمت‌های خدا به جامعه ما بود و یکی از الطاف بیکران خداوند به امام ما ودیعه کرد که پس از او نیز جامعه با آسایش و آرامش به کار خود ادامه دهد.

ارسال نظر: