آیت‌الله خاتمی در حرم مطهر رضوی:

نفی مذاکره و رابطه با آمریکا در بیان رهبری، همان فریادی است که از حنجره امام بیرون می‌آمد

کدخبر: 2037168

عضو مجلس خبرگان رهبری نفی مذاکره با آمریکا و نفی رابطه با این کشور در بیان مقام معظم رهبری را همان فریادی دانست که از حنجره امام راحل بیرون می‌آمد و تأکید کرد: تداوم این راه این است که همه یک‌صدا با زبان عمل باشکوه، فریاد مرگ بر آمریکا را ترک نکنید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: آیت‌الله سید احمد خاتمی پنجشنبه شب در مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه در سال‌های پس از ارتحال امام مطالب عظیمی از ایشان شنیده‌ایم و هم‌اکنون نیز ناگفته‌های فراوانی از این بزرگ‌مرد وجود دارد، گفت: پس از ارتحال امام در 14 خرداد سال 1368 مجلس خبرگان رهبری شخصیت بزرگی را به رهبری این امت برگزید که هر چه از آن روز می‌گذرد مسأله درست بودن آن انتخاب بزرگ برای همگان روشن‌تر می‌شود.

وی به پیام آن انتخاب اشاره کرد و افزود: پیام آن انتخاب این بود که تنها کسی که لباس رهبری امت بر قامت او زیبنده است مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای است.

امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه مرگ حق است و همه از این دنیا می‌روند،‌ تأکید کرد: آنچه مهم است آن است که خط امام باقی بماند، بنابراین در این مجلس و امثال این مجالس نورانی باید آنچه امام راحل و مقام معظم رهبری در پی آن بود و هستند را بازگو کنیم.

خاتمی با اشاره به دیدار اخیر خبرگان با رهبر انقلاب و تأکید ایشان بر ادامه مسیر انقلاب خاطرنشان کرد: همان‌طور که امام راحل فرمودند «تمام مقصد ما مکتبمان است»، مأموریت حکومت دینی تحقق احکام دین است.

وی مسیر انقلاب را حاکمیت دین و ارزش‌های الهی دانست و گفت: با این رویکرد جالب است بدانید که حضرت مهدی (عج) هم همین مسیر را دنبال می‌کنند و اقتدارشان را در مسیر حاکمیت دین به کار می‌برند، بنابراین حکومت دین نمی‌تواند سکولار باشد و نمی‌شود مسؤولی بگوید بگذارید حکومت خود را داشته باشیم و حوزه علمیه هم دین را دنبال کند، این سخن درستی نیست چراکه خط امام ولایت این است که مأموریت حکومت دینی تحقق ارزش‌ها و حاکمیت دین باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به مسأله تکیه بر مردم و جمهوریت نظام اسلامی به عنوان دومین تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: جمهور به معنای مردم و جمهوری اسلامی ترجمه دیگری از مردم‌سالاری دینی است، مردم‌سالاری دینی یعنی اینکه چارچوب نظام اسلام و در این چارچوب رأی مردم سرنوشت‌ساز است و تشریفاتی نیست.

خاتمی برگزاری 30 انتخابات در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی را جدی واقعی توصیف و تأکید کرد: در تمام انتخابات‌ها حق‌الناس رعایت شده و اگر کسی خلاف این را بیان کند سخن ناروایی گفته است،‌ چراکه مسئولان نظام در طول این 37 سال امانتدارانه از رأی مردم پاسداری کردند و این به معنای حاکمیت مردم‌سالاری دینی است.

وی هدف دشمنان را مقابله با عقبه مردمی نظام دانست و تصریح کرد: خوشبختانه دشمن در این عرصه تاکنون ناکام بوده و ان‌شاءالله بازهم ناکام خواهند ماند.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز عده‌ای از مردم استفاده ابزاری می‌کنند و به ناحق حرف خودشان را حرف مردم می‌دانند، گفت: این ظالمانه‌ترین رفتاری است که فردی مردم را به نفع خودش مصادره کند؛ بصیرت شما مردم جواب این حرکت و صحبت نادرست است.

خاتمی رسیدگی به وضع معیشتی محرومان و زندگی مستضعفان را از دیگر تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: هنوز در گوش ما سخن امام راحل طنین‌انداز است که فرمودند من یک موی شما کوه‌نشینان را با کاخ‌نشینان معاوضه نمی‌کنم.

وی به منشور هفتگانه مقام معظم رهبری در حکم تولیت آستان قدس رضوی اشاره و تصریح کرد: در آن حکم‌بندی در راستای حمایت از محرومین بود، اینکه کسانی بعد از پیروزی انقلاب برای اولین بار به پابوسی حرم مطهر رضوی آمدند، یکی از کارهای خوبی است که در راستای این توصیه‌های سازنده رهبری صورت گرفت.

این استاد حوزه علمیه چهارمین باور امام و رهبری را تأکید بر مسأله ولایت‌فقیه و حضور آن در حاکمیت دانست و گفت: بر اساس اندیشه امام راحل ولی‌فقیه به نظام صبغه دینی می‌دهد و نظام منهای ولی‌فقیه نظام طاغوت خواهد بود؛‌ و اگر یک دین‌شناس مدیر مدبر در رأس حاکمیت قرار نداشته باشد، هیچ تضمینی به اجرای قانون نیست و هنوز یادمان نرفته است که ایشان فرمودند «پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند.»

خاتمی ایستادگی در برابر توطئه‌ها در طول این سال‌ها را به برکت پشتیبانی از ولایت‌فقیه دانست و افزود: جای نگرانی وجود دارد اگر حمایت از ولایت‌فقیه کم‌رنگ شود؛ کسانی که در فتنه 88 ولایت را تنها گذاشتند می‌گویند امام راحل حرف‌های دیگری هم داشت درحالی‌که ما از حرف‌های دیگر امام راحل هم‌سخن گفته‌ایم.

وی تجلیل واقعی از امام راحل را زنده نگه‌داشتن آرمان‌های ایشان دانست و تصریح کرد: چه کسی بذر نفرت از آمریکا را در دل مردم نشاند؟ آن بزرگی بود که گفت «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و همچنین فرمودند «آمریکا شیطان بزرگ است و الهی که این رابطه قطع شود.»

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه بعضی‌ها روزشماری می‌کنند تا نفرت از آمریکا زدوده شود، گفت: شیطنت‌های آمریکا در طول این سال‌ها 37 برابر شده است؛ یمن به تلی از خاک تبدیل‌شده و آن نظام سعودی نوکر آمریکا مداوم یمن را می‌کوبد، اما به فضل خداوند نفوذ آمریکا در ایران 37 برابر کم‌تر شده است.

خاتمی به عبارت «جهاد کبیر» اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در یک ماه اخیر واژه جدیدی در عرصه ادبیات سیاسی کشور افزودند که برگرفته از قرآن است و آن این است که حرف کفار را نشنوید و با نشنیدن حرف آن‌ها جهاد کبیر داشته باشید. تأکید ایشان به این دلیل است که همه شواهد نشان‌دهنده آن است که آمریکا بی‌تاب نفوذ دوباره در ایران است تا دوباره آن غارتگری‌ها و چپاولگری‌هایش را انجام دهد.

وی خطاب به جمع حاضر گوشزد کرد: تمام فشارها برای این است که راه غارتگری‌اش باز شود، به چه دلیل 2 میلیارد دلار ما را غارت می‌کنند و می‌گویند ایران به علت حمایت از لبنان در فلان سال که تفنگداران آمریکایی در لبنان کشته شدند باید غرامت بدهد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری نفی مذاکره با آمریکا و نفی رابطه با این کشور در بیان مقام معظم رهبری را همان فریادی دانست که از حنجره امام راحل بیرون می‌آمد و تأکید کرد: تداوم این راه این است که همه یک‌صدا با زبان عمل باشکوه، فریاد مرگ بر آمریکا را ترک نکنید.

خاتمی جلوگیری از تفرقه در بین مردم را دیگر تأکید امام راحل برشمرد و هشدار داد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مکرراً فرمودند «کسانی در پی دوقطبی کردن جامعه هستند»؛ برخی کسانی که امروز تریبون در دست آن‌ها است هرگاه مقام معظم رهبری مطلب و کلامی را می‌گویند،‌ آن‌ها از فردای آن روز ضدش را عنوان می‌کنند و این به معنای دوقطبی کردن جامعه است.

وی تأکید کرد: امروز هر قلمی که به تضعیف این جایگاه بپردازد ضد خط امام راحل عمل کرده است، چه کسی است که نداند ایران اسلامی در وسط آتش، امن‌ترین کشور منطقه است؟ این امنیت با تدبیر بزرگی به‌دست‌آمده که برخی ناجوانمردانه برای شکستن این نهاد مقدس تلاش می‌کنند.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: ادعای خط امام کردن با ضدیت با ولایت نمی‌سازد؛ متأسفانه آن‌هایی که در فتنه 88 شمشیر از رو بستند همچنان تحریف‌گرانه دم از امام راحل می‌زنند.

ارسال نظر: