حجت‌الاسلام رحیمیان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران عنوان کرد؛

کلام آرامش‌بخشی که امام پس از برکناری قائم مقام رهبری به دختر خود گفتند

کدخبر: 2037207

تولیت مسجد جمکران خاطرنشان کرد: خانم مصطفوی دختر امام (ره) به من گفتند که بعد از برکناری قائم مقام رهبری خدمت امام رسیدم و گفتم که خدای ناکرده بعد از شما با این شرایط کسی را نداریم و کشور دچار مشکل خواهد شد که امام در کمال آرامش گفتند که چرا ندارید؟ همین "آقای خامنه‌ای"

به گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت:

- امام همواره بر مساله مردم تاکید می‌کردند و به ملت ایران و پایداری آنها در مسیر انقلاب و اسلام اطمینان داشتند.

- بعد از رحلت امام مردم در راه انقلاب باقی ماندند دقیقا عکس آن چیزی که بعد از رحلت پیامبر در صدر اسلام اتفاق افتاد.

- نظام و انقلاب کسی را ترد نکرد به جز کسانی که خودشان از انقلاب و نظام فاصله گرفتند.

- امام همواره خود را خدمتگزار به انقلاب اسلامی می دانست.

- با رحلت امام در کمتر از 24 ساعت پیش بینی امام در مورد اینکه بعد از ایشان خدمتگزار دیگری جایگزین خواهد شد محقق شد.

- عده ای می خواستند بعد از رحلت امام(ره) بدرقه نظام را ببینند نه بدرقه امام(ره) را.

- خانم مصطفوی دختر امام (ره) به من گفتند که بعد از برکناری قائم مقام رهبری خدمت امام رسیدم و گفتم که خدای ناکرده بعد از شما با این شرایط کسی را نداریم و کشور دچار مشکل خواهد شد، که امام در کمال آرامش گفتند که چرا ندارید؟ همین آقای خامنه ای! خانم مصطفی گفتند پس از رحلت امام وقتی خبر انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای را از تلویزیون شنیدیم، داغ رحلت امام را از یاد بردیم و بار دیگر تحقق وعده امام را دیدیدم.

***

متن سخنان حجت الاسلام رحیمیان به نقل از فارس به این شرح است:

محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران پیش از خطبه‌های نماز عبادی‌ سیاسی جمعه تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدای 15 خرداد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب امروز در مرقد مطهر امام آنچه را که باید درباره امام گفته شود بیان فرمودند و 27 سال، 27 سخنرانی مفصل رهبر انقلاب بهترین تبیین‌گر شخصیت امام و خط امام(ره) است.

رحیمیان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب امروز عصاره شخصیت امام را در سه کلمه مومن، متعبد و انقلابی خلاصه کردند و در حد وسع زمانی هرکدام از آنها را برای ملت ایران بیان فرمودند.

عضو دفتر امام خمینی با اشاره به خاطراتی از حضرت امام و ویژگی‌های ایشان اظهار داشت: ایمان مردم و باور به همه حقایق دین و یکایک آیات قرآن بسیار مهم است، ایشان به همه حقایق وحی باوری عمیق و راستین داشتند و انسی که امام با قرآن داشت بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به تدبر و تلاوت قرآن روزانه امام افزود: باور به خدا، باور به مردم در امام بی‌نظیر بود چراکه خود امام نیز فرمود من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده‌های میلیونی ایران در عصر حضار از ملت حجاز در عصر رسول‌الله و از مردم کوفه و عراق در عصر امیرالمومنین و حسین‌بن علی بهتر هستند.

رحیمیان در عین حال یادآور شد: البته این حقیقت آن زمانی که امام فرمود آن گونه که امروز برای همه روشن شده است، مشخص نبود.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: حضرت امام در بعد انقلابی همچون یک جوان در همه عرصه‌ها و لحظه لحظه‌های عمر خود از آغاز نهضت حضور داشته‌اند و بعد انقلابی حضرت امام مخصوصا در سال‌های اخیر عمرشان بی‌نظیر است.

وی در همین زمینه به منشور روحانیت، پیام حج و وصیت‌نامه حضرت امام اشاره کرد و ادامه داد: در بندی از وصیت‌نامه امام آمده است من با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص می‌شوم و به جایگاه ابدی سفر می‌کنم؛‌ این موضوع نکته عجیبی دارد و آن هم احساس اطمینان و آرامشی است که در حضرت امام وجود داشت.

رحیمیان خاطرنشان کرد: در سخنان پیامبر (ص) نسبت به آینده جامعه نگرانی‌های فراوانی مشهود است اما امام در وصیت‌نامه خود درباره زمان پس از خودشان به صورتی محکم فرمودند که من با دلی آرام و قلبی مطمئن می‌روم، اما باید ببینیم چرا ایشان این گونه با احساس آرامش این انقلاب را به دست جامعه و نسل‌های بعدی می‌سپارد.

عضو دفتر امام خمینی با اشاره به دو نکته مهم و اساسی در بیانات حضرت امام خاطرنشان کرد: مسئله اول بحث مردم و اطمینان به ملت ایران بود که امام اعتقاد داشتند آنها در راه انقلاب و مسیر اسلام پایدار و استوار هستند.

وی تصریح کرد: این نکته بسیار مهم است چراکه پس از رحلت پیامبر (ص) جامعه اسلامی در سطح خواص، اصحاب و توده مردم دچار ارتداد شد اما مردم ایران، خواص و اصحاب انقلاب پس از رحلت امام در راه انقلاب پایدار ماندند و برعکس آنچه که در زمان پیامبر (ص) اتفاق افتاد و همه به جز تعداد انگشت‌شماری دچار ارتداد شدند، این اتفاق برای انقلاب ما نیفتاد و فقط اندک کسانی راه خود را در جدایی از امام و انقلاب برگزیدند.

رحیمیان در عین حال تاکید کرد: البته نظام و انقلاب بعد از امام هیچ‌گاه این افراد را طرد نکرده است و خودشان این راه را انتخاب کردند.

وی با اشاره به فراز دیگری از وصیت‌نامه حضرت امام و امیدواری ایشان برای اینکه بعد از خودشان ملت ایران در راه انقلاب پایدار می‌ماند اظهار داشت: این مسئله موجب آرامش روح امام است.

رحیمیان ادامه داد: امام در جملات پایانی وصیت‌نامه خود می‌فرمایند که با رفتن یک خدمت‌گزار در سد آهنین ملت خللی ایجاد نخواهد شد، این همان امامی است که چند سال پیش از فروپاشی شوروی با آن صراحت از فروپاشی شوروی سخن می‌گوید و آینده را می‌بیند و پیش‌بینی‌هایش دقیقا اتفاق می‌افتد.

عضو دفتر امام خمینی با بیان اینکه امام می‌بیند که بعد از خودش خللی از نظر رهبری به وجود نخواهد آمد، افزود: وقتی امام خود را خدمت‌گزار می‌داند، منظور از خدمت‌گزارانی که بعد از خودشان هستند، معلوم می‌شود که ایشان مسئله رهبری را اشاره کرده‌اند.

وی اظهار داشت: ما امروز می‌بینیم که با رحلت امام و در کمتر از 24 ساعت این پیش‌بینی حضرت امام محقق شد، بنده خاطرم هست که با اعلام خبر رحلت امام صدها خبرنگار از سراسر دنیا به ایران آمدند، آنها با القائات خود پیش‌بینی‌شان این بود که با رحلت امام، نظام از بین می‌رود و آمده بودند تا با دوربین‌های خود بدرقه نظام را به دنیا مخابره کنند نه بدرقه امام را اما خواست خدا چیز دیگری بود.

رحیمیان با بیان اینکه آنها با این هدف خبیث به ایران آمده بودند ولی بزرگ‌ترین بدرقه و تشییع جنازه تاریخ را به دنیا مخابره کردند، یادآور شد: دنیا شاهد بود که در کمتر از 24 ساعت رهبر انقلاب مشخص و پیش‌بینی امام محقق شد.

عضو دفتر امام خمینی گفت: دختر حضرت امام خانم مصطفوی برای بنده نقل کردند که وقتی قائم‌مقام برکنار شد من خدمت امام رسیدم و از آینده اظهار نگرانی کردم که با این وضعیت اگر برای شما اتفاقی پیش بیاید آیا شورای رهبری می‌شود یا وضع جور دیگری است چراکه ما کسی را نخواهیم داشت، که امام با حالتی خاص و قاطعیت فرمودند چرا ما شخصی را داریم و همین آقای خامنه‌ای است.

وی افزود: وقتی امام رحلت کرد برای خانواده امام مصیبت مضاعف بود چراکه هم امام از دنیا رفته بود و هم پدر آنها رحلت کرده بود بنابراین همه مصیبت‌زده و گریان بودند و خانم مصطفوی برای بنده نقل کرد وقتی که اخبار مسئله رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان مقام معظم رهبری اعلام کرد، بنده به یاد جمله حضرت امام افتادم و احساس آرامش کردم طوری که این مصیبت بزرگ رحلت حضرت امام از ذهنم پاک شد.

رحیمیان با بیان اینکه ما امروز با وجود خلف صالح حضرت امام و پایداری ملت ایران در خط امام و خط ولایت شاهدیم جمهوری اسلامی به صورت یک ابرقدرت در دنیا متجلی شده است، یادآور شد: آیا این دلیل برای اثبات ابرقدرتی جمهوری اسلامی کافی نیست که همه دنیای کفر و استکبار در یک طرف میز می‌نشینند و در عرصه‌های مختلف در حال ستیز با ایران اسلامی هستند.

تولیت مسجد مقدس جمکران تاکید کرد: در همه مراحل جمهوری اسلامی پیروز صحنه بوده است و آن که شکست خورده و ناکام شده است دشمنان جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند که در این زمینه می‌توان به ترور‌ها، جنگ تحمیلی، فتنه سال 78 و 88 و فتنه امروز که به اسم داعش و جریان تکفیری در جریان است اشاره کرد.

وی یادآور شد: خود دشمن اذعان کرده است که در سوریه بیش از 80 کشور در یک سو قرار دارند که ابرقدرت‌ها در ضمن آنها هستند تا مقاومت را متلاشی کنند اما اراده جمهوری اسلامی به تنهایی بر اراده و تلاش و سرمایه‌گذاری آنها متفوق بوده است و در عراق و عرصه‌های دیگر نیز کار به همین شکل است.

ارسال نظر: