نمایندگان آمریکا از اتحادیه اروپا خواستند حزب‌الله را تروریستی اعلام کند

کدخبر: 2037249

چند عضو مجلس نمایندگان آمریکا با امضای پیش‌نویس قطعنامه‌ای از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که همه ارکان حزب‌الله لبنان را بخاطر مبارزه با تروریست‌ها در سوریه و داشتن زرادخانه موشکی تهدیدکننده اسرائیل، تروریستی بداند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: 10 عضو مجلس نمایندگان آمریکا با امضای پیش‌نویس یک قطعنامه، تروریستی شناخته شدن گروه مقاومت اسلامی لبنان از سوی اتحادیه اروپا را خواستار شدند.

بر اساس اعلام دفتر اطلاع‌رسانی کنگره، «تئودور دوچ» نماینده دموکرات فلوریدا در مجلس نمایندگان، این پیش‌نویس را تهیه کرده و در آن تکمیل مصوبه سال 2013 اتحادیه اروپا و تروریستی دانسته شدن همه ارکان حزب‌الله را خواستار شده؛ هم‌اکنون اتحادیه اروپا بازوی نظامی حزب‌الله را تروریستی می‌داند.

در این پیش‌نویس که فعلاً برای بررسی به کمیته امور خارجی مجلس ارجاع شده، آموزش دیدن نیروهای حزب‌الله در سوریه، همکاری با ارتش سوریه در مبارزه با تروریست‌ها، گرفتن کمک از ایران و داشتن زرادخانه 150 هزار موشکی به عنوان جرائم حزب‌الله و مبنای منطقی تروریستی شناخته شدن همه ارکان این گروه مقاومتی، برای مسئولان اتحادیه اروپا توضیح داده شده است.

در بخش پایانی این قطعنامه، نمایندگان آمریکایی از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که علاوه بر تروریست دانستن نیروهای حزب‌الله، همکاری‌های اطلاعاتی میان اروپا و آمریکا با هدف مبارزه با نفوذ حزب‌الله را تقویت کنند.

نمایندگان آمریکایی همچنین در بندی مبهم از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که برای همه «اعضای حزب‌الله و حامیان فعال» این گروه، دستور جلب صادر کند.

این 10 عضو مجلس نمایندگان آمریکا، اتحادیه اروپا را به رویارویی مالی با حزب‌الله هم تشویق کرده و از آنها خواسته‌اند که تمامی متعلقات حزب‌الله از جمله خیریه‌های مربوط به این گروه را مصادره کند.

ارسال نظر: