علیرضا پناهیان:

امام (ره) براساس آیه قرآن فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

کدخبر: 2037271

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام (ره) براساس آیه قرآن فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، خاطرنشان کرد: آیه قرآن می‌فرماید کسانی که کافر بوده و در مقابل هستند، هیچ اقدامی نمی توانند انجام دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه جمعه در مراسم رحلت حضرت امام خمینی (ره) که در آستان مقدس امامزاده شاهرضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) 15 سال پیش از 15 خرداد سال 42 اولین اطلاعیه انقلابی خود را صادر کردند و تا آخر عمر بر سر آن اطلاعیه ماندند.

وی با اشاره به اجتماعی نشدن این اطلاعیه و عدم آگاهی مردم از آن، افزود: بسیاری از علما در ابتدای قیام به ایشان می‌گفتند که مردم همراهی نمی‌کنند، اما امام(ره) می‌فرمودند شما قیام کنید، مردم هم شما را همراهی می‌کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) به این باور داشتند و هم مردم آمدند و هم خداوند امام (ره) را یاری کرد.

پناهیان با بیان اینکه اگر مسؤولان این دولت و دولت‌های قبل به این اطلاعیه عمل می‌کردند بسیاری از مشکلات حل می‌شد، گفت: امام (ره) مردم را بیدار کردند و از این تفکر عوامانه رهایی بخشیدند؛ هر کجا که توفیقی حاصل نمی‌شود می توانیم به مسئول بگوییم که آیا برای خود کار کردی یا برای خداوند؟

وی به میدان آمدن قرآن و آیه‌های آن را از ثمرات نهضت امام (ره) دانست و تصریح کرد: یکی از محافظان حضرت امام (ره) به بنده می‌گفت که ایشان 12 بار در روز جلسه قرآن خوانی داشتند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام (ره) به جهت همین نزدیکی با قرآن هر حرفی که می‌زدند نشات گرفته از این کتاب بود.

پناهیان با بیان اینکه امام (ره) براساس آیه قرآن فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، خاطرنشان کرد: آیه قرآن می‌فرماید کسانی که کافر بوده و در مقابل هستند، هیچ اقدامی نمی توانند انجام دهند.

وی هر مشکل داخلی را براساس مکتب امام (ره) ناشی از ضعف‌های خود دانست و افزود: نتیجه این اعلامیه 15 سال بعد در سال 42 و در انقلاب سال 57 مشاهده شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خاطرات خویش با شهید همت در جنوب لبنان، اظهار کرد: پس از عملیات بیت‌المقدس عده‌ای از رزمندگان برای یاری به لبنان در مقابل اسرائیل به این کشور رفتند که این شهید بزرگوار پس از شناسایی تجهیزات زرهی و نوع آرایش جنگ اسرائیلی‌ها در جمع ما می‌گفت از نوع آرایش این‌ها می‌توان فهمید که اگر یک تانکشان زمین‌گیر شود، کل تجهیزات زرهی آن‌ها زمین‌گیر می‌شود و این‌ها بسیار ترسو هستند بنابراین شکست آن‌ها از شکست بعثی‌ها آسان‌تر است.

پناهیان با بیان اینکه هرکسی برای خدا کار نکند، خود خداوند کارش را خراب می‌کند، تصریح کرد: بخش اعظم مباحث اخلاقی و تقوا مربوط به مسؤولان است و آن‌ها باید حواسشان را جمع کنند، وگرنه مردم چقدر به تقوا نیاز دارند؟

وی با بیان این که امام (ره) برای خدا کار می‌کرد، خاطرنشان کرد: امام (ره) کاری را انجام داد که بر روی کاغذ نمی‌توان به آن رسید.

استاد حوزه علمیه گفت: همیشه در انقلاب کسانی بودند و هستند که به یاری رسانی از جانب خدا ایمان کامل ندارند؛ مقام معظم رهبری صبح امروز برای بیستمین بار در طول 4 الی 5 سال گذشته آیه «ان تنصروالله ینصرکم» را متذکر شدند و این شاید به این دلیل است که در این چندسال مسؤولان بسیار برای بیان مشکلات می‌آیند.

ارسال نظر: