حسین نوش آبادی:

قیام ۱۵ خرداد روند پیروزی نهصت اسلامی را شتاب بخشید

کدخبر: 2037310

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مردمی، اسلامی بودن و داشتن رهبری واحد را از ویژگی های بارز قیام ۱۵ خرداد برشمرد و گفت: چندین قیام و نهضت در ایران روی داد اما هیچکدام از آنها سه عناصر فوق را همزمان دارا نبود.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، حسین نوش آبادی با گرامیداشت یاد و خاطرشهدای گلگون کفن 15 خرداد 1342 ورامین و عرض تسلیت به خانواده های معظم شهدای این رویداد بزرگ تاریخی کشور، یادآورشد: امام خمینی (ره) قیام 15 خرداد را نقطه عطف انقلاب اسلامی بیان کرد ولی کشتار بی رحمانه مردم در این روز، روح ایشان را متأثر ساخت به طوری که این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

وی افزود: قیام 15خرداد سبب شد تا سکوت چندین ساله مردم شکسته شده و این خود مردم بودند که پس ازقیام 15 خرداد وارد صحنه مبارزاتی شدند، در واقع قیام 15 خرداد باعث بیداری و بالا رفتن شعور سیاسی مردم شد و این امر باعث همراهی مردم با نهضت اسلامی شد.

قیام 15 خرداد روند پیروزی نهصت اسلامی را شتاب بخشید

معاون حقوقی و پارلمانی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قیام 15 خرداد سال 42 همچنین باعث شد روند پیروزی نهضت اسلامی با سرعت و شتاب بیشتری به پیش رود؛ درواقع می توان با قاطعیت بیان کرد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سرنگونی سلطنت 2500 ساله شاهنشاهی مرهون و مدیون قیام 15 خرداد مردم است که مردم شهرستان ورامین در آن نقش محوری و مرکزی را ایفا کردند. نوش آبادی خاطرنشان کرد: پس از قیام 15خرداد 42بینش سیاسی مردم ورامین افزایش یافت و این موضوع را می توان مرهون تلاشهای روحانیون ورامین دانست و از این زمان به بعد بود که مردم ورامین بیش از گذشته با گروههای مذهبی برای مبارزه با حکومت پهلوی همکاری داشتند.

انقلاب اسلامی الگو و اسوه آزادیخواهان جهان

وی تأکید کرد:جوانان دلیر ورامین و پیشوا درسال 42 خون خود را تقدیم اسلام کردند و به پشتوانه و برکت خون شهدا در سال 57 شاهد شکل‌گیری انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران شدیم انقلابی که امروز الگو و اسوه آزادیخواهان جهان است. معاون وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز آثار و برکات آن درجای جای دنیا شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: روزگاری در ایران با شرایطی که به وجود آمده بود فضا برای اشاعه فرهنگ اسلام نبود اما امروز به برکت خون شهدا در سراسر جهان شاهد ترویج فرهنگ ناب اسلام هستیم و بیداری اسلامی جهان را فرا گرفته است.

شهدا طلایه‌داران انقلاب اسلامی ایران

نوش ابادی شهدا را طلایه‌داران انقلاب اسلامی ایران دانست و تأکیدکرد: شهدا انسان‌های خالص‌تری هستند که جان خود را تقدیم نظام اسلامی کرده‌ و با رشادت خود انقلابی جهانی آفریده‌اند. سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشادت‌ها، فداکاری‌ها ومجاهدت‌های جوانان غیور ورامین و پیشوا در قیام 15 خرداد بیان داشت: جوانان دلیر این خطه با استعانت از حضرت علی (ع) که نخستین فردی بود که به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام ایمان آورد، در سال 42 در حمایت از امام زمان خود قیام کرده و جان خود را در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی ایران فدا کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: