جان کری: حذف ویدیوی مرتبط با مذاکرات هسته‌ای "احمقانه" بود

کدخبر: 2037312

وزیر خارجه آمریکا حذف بخشی از ویدیوی مرتبط با مذاکرات هسته‌ای ایران در وب سایت وزارت خارجه آمریکا را "اقدامی نامناسب" و "احمقانه" خواند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از رویترز، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، حذف بخشی از یک ویدیوی مرتبط با مذاکرات هسته ای ایران در وب سایت وزارت خارجه آمریکا را "اقدامی نامناسب" و "احمقانه" خواند.

وی پس از تقاضای دو کمیته کنگره برای تحقیق در این مورد، از اقدام بخش مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا انتقاد کرد.

این ویدیو حذف شده، بخشی از کنفرانس خبری جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه در اواخر سال 2013 و پاسخ وی به سوالی درباره مذاکرات محرمانه آمریکا و ایران پیش از دستیابی به توافق هسته ای بوده است.

ساکی که هم اکنون مسئول بخش ارتباطات در کاخ سفید است، دستور برای حذف بخشی از سخنان خود را رد کرده است.

اظهارات وزیر امور خارجه در حالی مطرح می شود که واکنش‌ها به خبر حذف بخشی از یک ویدئوی مرتبط با مذاکرات هسته‌ای از وبسایت وزارت خارجه آمریکا همچنان ادامه دارد.

اِد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، روز جمعه در نامه‌ای به بازرس کل وزارت خارجه، خواستار ورود او به این موضوع شد و این وزارتخانه را در انجام وظیفه‌اش مبنی بر «ارائه دقیق اطلاعات» به «کم‌کاری» متهم کرد.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه خبر داد که سه سال پیش، جن ساکی سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا خواسته بود چند دقیقه از پرسش و پاسخ او با خبرنگاری که در مورد مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا پرسیده بود حذف شود.

ارسال نظر: