در پی رقابت با ایران صورت گرفت؛

کاهش قیمت نفت عربستان برای اروپایی‌ها

کدخبر: 2037782

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: شرکت "آرامکو" در ایمیلی به مشتریان خود اعلام کرد بهای نفت سبک خود را برای شمال‌غرب اروپا کاهش می‌دهد؛ این اقدام "غیر منتظره" بیانگر رقابت شدید عربستان با ایران است.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شد عربستان سعودی دیروز (یکشنبه) از بهای نفت صادراتی خود به اروپا کاسته است .

بر اساس این گزارش، شرکت "آرامکو" در ایمیلی که به مشتریان خود فرستاده، اعلام کرده است بهای نفت سبک خود را برای ماه ژوئیه، به شمال‌غرب اروپا ۳۵ سنت و به مشتریان پیرامون مدیترانه ۱۰ سنت کاهش می‌دهد .

این روزنامه کاهش بهای نفت عربستان را در حالی‌که به طور معمول تقاضای نفت برای نیمه دوم سال افزایش پیدا می‌کند، "غیرمنتظره" توصیف کرد.

ایمیل آرامکو به مشتریان خود در حالی‌ست که نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، روز پنجشنبه ۱۳ خرداد بدون توافق درباره سقف تولید به پایان رسید.

این کاهش قیمت همچنان بیانگر رقابت شدید میان عربستان و ایران برای در اختیار گرفتن بازار نفت است، چرا که ایران در ماه فوریه صادرات نفت خود به اروپا را از سر گرفته است، بازاری که پیش از توافق هسته ای، تماما در اختیار عربستان بود.

در حال حاضر صادرات نفت ایران به اروپا به 400 هزار بشکه در روز افزایش یافته است و پیش بینی میشود این سقف به 700 هزار بشکه نییز برسد.

ارسال نظر: