عضو فراکسیون هلال احمر:

طرح همای رحمت امدادرسانی در حوزه‌های اجتماعی است

کدخبر: 2037783

عضو فراکسیون هلال احمر مجلس شورای اسلامی معتقد است که اجرای طرح همای رحمت از سوی جمعیت هلال احمر در ماه مبارک رمضان اقدام شایسته‌ای در امور اجتماعی است

محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار « نسیم آنلاین » تأکید کرد: ترویج سیره حضرت علی (ع) و ایجاد بستر مناسب جهت مشارکت افراد داوطلب و خیر در کمک به نیازمندان و افراد بی‌بضاعت، ترویج فرهنگ بشردوستانه و تحقق شعار هلال‌احمر، سازمان‌دهی کمک‌های مردمی در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند از مهم‌ترین اهداف و دستاوردهای این طرح است .

وی ادامه داد: تا آنجایی که من کسب اطلاع کرده‌ام طرح همای رحمت با قدمتی ۱۵ ساله در کشور به‌منظور حمایت از آسیب‌پذیرترین اقشار نیازمند اجرایی می‌شود . و می‌تواند به الگویی برای سایر سازمان‌های مردم‌نهاد و خیر تبدیل شود . نماینده استان مازندران در مجلس شورای اسلامی افزود: بیماران صعب‌العلاج، زنان سرپرست خانوار یا خانواده‌های بی‌سرپرست، مادران باردار نیازمند، ایتام و خانواده‌های کم برخوردار حاشیه شهرها و روستاهای دورافتاده، معلولین، سالمندان و از کار افتادگان و خانواده‌های زندانیان و محرومین افرادی هستند که در طرح ملی همای رحمت به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود .

دامادی می‌گوید: همان‌گونه که هلال‌احمر در مواقع بحرانی به امدادرسانی به مردم می‌پردازد در حوزه آسیب‌های اجتماعی و کمک به نیازمندان نیز به امدادرسانی می‌پردازد .

این نماینده مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: اجرای این‌گونه طرح‌ها در جامعه می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری کمک کند و در آستانه ماه مبارک رمضان فضای معنوی مناسبی را در جامعه ایجاد نماید .

ارسال نظر: