با تجمع در برابر ساختمان ریاست دانشگاه؛

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به حضور جفری ساکس در این دانشگاه اعتراض کردند + عکس و فیلم

کدخبر: 2037867

جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که پالکاردهای اعتراضی در دست داشتند با تجمع در برابر ساختمان ریاست دانشگاه امیرکبیر نسبت به حضور جفری ساکس، همکار جرج سوروس و مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در این دانشگاه اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که پالکاردهای اعتراضی در دست داشتند با تجمع در برابر ساختمان ریاست دانشگاه امیرکبیر نسبت به حضور جفری ساکس، همکار جرج سوروس و مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در این دانشگاه اعتراض کردند.

دانشجویان در این تجمع اعتراضی با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را نسبت به حضور همکار جرج سورس در دانشگاه خود اعلام کردند.

در این پلاکاردها که از ساکس خواسته شده بود دست از کشورهای جهان سوم بردارد و سازمان ملل به سازمان آمریکا تشبیه شده بود؛ همچنین در یکی از این پلاکاردها حضور همکار جرج سورس در تهران به معنای تکمیل پروژه نفوذ خوانده شده بود.

در این تجمع دانشجویان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن شعار مرگ بر آمریکا نوشته بود.

محمدحسین مختارتبار مسئول سیاسی انجمن اسلامی امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین»، در خصوص این تجمع اظهار داشت: چون آقای جفری ساکس برای یک همایش علمی آمده بود و محیط، محیط آکادمیک نه سیاسی بود ما ترجیح دادیم که تجمع آرام و در کمال ادب و آرامش برگزار کنیم.

مختارتبار خاطر نشان کرد: ما به عنوان جنبش دانشجویی وقتی که مطلع شدیم که ساکس در دانشگاه ما سخنرانی دارد؛ تحقیقاتی راجع به وی انجام دادیم و متوجه شدیم که وی همکار آقای جورج سوروس است که انقلاب‌های رنگین جهان زیر مجموعه انستیتوی وی می‌باشد و در فروپاشی خیلی از نظام‌های اروپای شرقی و حکومت‌هایی که اصطلاحاً به آنها ایدئولوژیک می‌گویند نقش داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مدلی که توسط ساکس برای عوض کردن اقتصاد کشورها استفاده می‌شود مدل نئولیبرالیسم است گفت: وی در لهستان، بولیوی، چین و جاهای دیگر فعالیت داشته و آقای ساکس در فروپاشی نظام کمونیستی لهستان هم نقش داشته و در آن سال‌هایی که وی در آنجا فعالیت داشته نتیجه‌اش این بود که چندین هزار نفر بیکار شوند.

مسئول سیاسی انجمن اسلامی امیرکبیر با بیان اینکه همین بیکاری و مشکلات اقتصادی که ساکس برای برخی کشورهای اروپایی ایجاد باعث خیلی از مفسده‌ها در اروپا را باعث شده گفت: مثلاً همین چیزی که به تجارت ناتاشا مسوم است و دختران اروپای شرقی را می‌آوردند پیش شیخ نشینان خلیج فارس و از آنها بهره جنسی می‌بردند و اتفاقاتی از این قبیل در نتیجه اقدامات ساکس بوده و همین مسائل ما را نسبت به حضور وی در دانشگاه امیرکبیر حساس کرد که ترجیح دادیم اعتراضمان را اعلام کنیم.

وی اظهار داشت: بنا بر این شد که از آقای سایکس یک سری سؤالاتی را بپرسیم که بنده به عنوان نماینده جنبش دانشجویی این سؤالات را از وی پرسیدم.

مختارتبار در ادامه با بیان اینکه ما خیلی آرام صحبت‌هایی که می‌خواستیم را نوشتیم و جلوی دربی که قرار بود آقای ساکس وارد شود، خیلی آرام، ساکت، با ادب و احترام ایستادیم و خواستار این شدیم که با وی صحبت کنیم گفت: مسئولین دانشگاه محبت کردند و با وی صحبت کردند و یک وقتی گرفتند که بنده به عنوان نماینده جنبش دانشجویی بروم و با آقای جفری ساکس صحبت کنم؛ من رفتم با وی صحیت کنم که وی بود به همراه همسر و نماینده سازمان ملل متحد در تهران هم بودند.

وی افزود: من گفتم که آقای سایکس ما سوابقی از همکاری شما با آقای جورج سوروس و دیگران سراغ داریم که باعث می‌شود بیشتر از اینکه شما را نماینده سازمان ملل متحد در تهران بدانیم شما را مأمور سازمان سیا و کسی که در زمینه منافع آمریکا در جاهای مختلف جهان فعالیت می‌کند فرض ‌کنیم. جواب شما به این پرسش چیست آیا رد می‌کنید یا اینکه قبول می‌کنید یا اینکه چه ادله‌ای برای اثبات حرفتان دارید؟ وی هم در پاسخ گفت که خیر من برای دولت آمریکا کار نمی‌کنم و من مواضعم در قبال روسیه دارم که با دولت آمریکا فرق دارد و با دولت آمریکا چه قبل و چه الآن مخالف هستیم و من را ارجاع دادند به یک سری مقالاتی که نوشتند و صحبت‌هایی که کرده‌اند و من هم به وی اعلام کردم که ما حتماً اینها را مطالعه خواهیم کرد و نتیجه‌اش را به شما اطلاع می‌دهیم.

مسئول سیاسی انجمن اسلامی امیرکبیر در ادامه خاطرنشان کرد: من به ساکس گفتم آیا شما منکر این هستید که با آقای جورج سوروس همکاری داشتید که وی مقداری جا خورد و بعد از چند ثانیه به من گفت چرا من با آقای جورج سوروس همکاری داشته‌ اما تا به حال یک پنی هم از وی نگرفته‌ام و من آدم مستقلی هستم و شروع کرد به توجیه کردن خودشان کردند و همچنین گفت به قضیه لهستان ارتباطی نداشتم.

امروز همچنین محمدمهدی زاهدی وزیر اسبق علوم در گفتگو با «نسیم آنلاین» اعلام کرده بود: معاونت بین‌الملل وزارت علوم باید در خصوص حضور "جفری ساکس" در دانشگاه امیرکبیر پاسخگو باشد.

محمد مهدی زاهدی همچنین اعلام کرد: مساله حضور جفری ساکس در دانشگاه امیرکبیر را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی و پیگیری قرار می‌دهیم.

حجم ویدیو: 4.42M | مدت زمان ویدیو: 00:01:24 دانلود ویدیو
ارسال نظر: