کارشناس نظامی سوریه:

آمریکا برای معارضان سوری ۵۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است

کدخبر: 2037902

کارشناس نظامی سوری با اشاره به اینکه گروه موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" ساخته آمریکا است، تاکید کرد: آمریکا تلاش دارد با به کارگیری کُردها و برخی قبایل عرب جای پایی در شمال سوریه برای خود باز کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سرلشکر «یحیی سلیمان» کارشناس مسائل نظامی تاکید کرد که آمریکا در شمال سوریه به دنبال جای پا است و تلاش دارد تا با به کارگیری کردها و سایر قبیله‌های عربی این طرح خود را پیاده کند.

سلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق، با اشاره به اینکه ارتش سوریه به خوبی برای نبرد الرقه آماده شده است، گفت: هدف از این عملیات قطع راه‌های امداد رسانی است که شمال و شرق شهر حلب را به الرقه وصل می‌کند که این اقدام ضربه‌ای سخت به گروه‌های تروریستی وارد خواهد کرد.

سرلکشر سلیمان افزود: گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» ساخته آمریکا است و نشان دهنده شکست سیاست‌های واشنگتن در طرح ایجاد معارضان به اصطلاح معتدل است. آمریکا برای ایجاد این معارضان 500 میلیون دلار هزینه کرده بود؛ ولی به انجام این کار موفق نشد و برای همین آمریکا تلاش کرد تا کُردها و برخی از قبایل عرب را به کار بگیرد تا بتواند جای پایی در شمال سوریه باز کند.

افزایش حملات جبهه النصره در حلب مربوط به نقش ترکیه می‌شود؛ زیرا ترک‌ها در راه حل‌ها برای آینده سوریه نقشی را برای خود نمی‌بینند و تمامی طرح های ترکیه شکست خورده است و با دلایل قاطع به اثبات رسیده است که ده‌ها تن از سربازان ارتش ترکیه با اسامی مستعار به گروه‌های تروریستی جبهه النصره و جیش الفتح پیوسته‌اند.

ارسال نظر: