رئیس مجلس قزاقستان اعلام کرد:

نقش گروه‌های افراطی در حمله تروریستی قزاقستان

کدخبر: 2037939

رئیس مجلس سنای قزاقستان با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در این کشور گفت: گروه‌های افراطی در حمله تروریستی شهر "آکتائو" نقش داشتند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "قاسم جامرت تاکایف" رئیس سنای قزاقستان در واکنش به حمله تروریستی روز گذشته در منطقه آکتائو قزاقستان گفت: این حملات توسط گروههای افراطی طراحی و اجرا شده است.

وی در ادامه برخورد قانونی با گروههای افراطی را از مراجع قضایی این کشور خواستار شد.

«آی- اسلام» کمیته امور مذاهب قزاقستان نیز در بیانیه‌ای رسمی با ابراز تسلیت به خانواده‌های کشته‌شدگان، این حملات را محکوم و اعلام کرد: اشخاصی که مرتکب این جنایات با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان قزاقستان می‌شوند به شکست صلح و ایجاد هرج‌ومرج در جامعه دامن می‌زنند.

در این بیانیه آمده است: باز هم تروریست‌ها چهره واقعی خود را نشان دادند و با اینکه آنها خود را به اصطلاح حامی دین می‌نامند در واقع از ارزش‌های اسلامی به شدت دور هستند.

کمیته امور مذاهب قزاقستان در این بیانیه ابراز داشت: عاملین این حادثه محکوم به شکست هستند و بر همه شهروندان این کشور واجب است تا برای حفظ صلح در کشور تلاش کنند.

بر اثر حمله مسلحانه افراد ناشناس به یک واحد نظامی گارد ملی و تعدادی از مغازه‌های اسلحه فروشی در شهر آکتائو قزاقستان که عصر روز گذشته صورت گرفت، 17 نفر جان خود را از دست دادند.

بنا به اطلاع سایت رسمی وزارت کشور قزاقستان، از این 17 نفر کشته شده، 11 تن اعضای این گروه مسلح، 3 نفر افسر وزارت دفاع قزاقستان، یک نفر فروشنده مغازه سلاح فروشی «پلادا»، یک نفر نگهبان و یک شهروند قزاق می‌باشند.

ارسال نظر: