افزایش فعالیت چین برای پایان دادن به بحران سوریه

کدخبر: 2038083

"شیه شیائویان" فرستاده ویژه چین در امور سوریه گفت که کشورش تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران سوریه را با بکارگیری یک رهیافت سیاسی موثر افزایش خواهد داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »،"شیائویان" نماینده چین در سوریه با تاکید بر اینکه حل این بحران به کمک های بیشتری از سوی کشورها نیاز دارد، گفت: پکن از هیچ کمکی برای رسیدن به این هدف دریغ نخواهد کرد.

او با بیان اینکه بحران سوریه وارد یک مرحله حیاتی و حساس شده است، افزود: لازم است همه کشورهای جامعه بین الملل عزم خود را راسخ تر کرده و با برداشتن گام های مناسب راه حل سیاسی بحران را پیدا و اجرا کنند.

فرستاده ویژه چین با اشاره به اینکه آتش بس در سوریه در مجموع در حال اجرا شدن است، ‌گفت : در این میان باید راه را برای کمک رسانی های بشردوستانه به مصیبت دیدگان سوریه هموار کرد.

به گزارش تلویزیون مرکزی چین، فرستاده این کشور در سوریه در سفر خود به مصر که از روز یکشنبه شروع شده است ضمن اعلام مواضع پکن در سوریه با شماری از دیپلمات های مصری نیز دیدار و گفت و گو کرده است.

شیه در ماه مارس امسال به عنوان فرستاده چین در امور سوریه انتخاب شد و از آن زمان اولین بار است که به مصر سفر می کند.

وی ماه گذشته میلادی در مذاکرات سوریه در وین گفت که جامعه بین المللی نباید در زمینه پیشبرد راه حل سیاسی برای پایان کامل و جامع بحران سوریه کوتاهی کرده و باعث درگیری های داخلی فزاینده در آن کشور شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: