لاریجانی خطاب به نعمت‌زاده:

هیچ‌کدام از وزرا قوانین حوزه کاری خود را تنقیح نکردند/ تجزیه و تحلیل به تنهایی کافی نیست

کدخبر: 2038124

رئیس مجلس گفت: مطابق قانون تدوین و تنقیح قوانین، تا سال ۹۰ همه وزرا مسئول بودند تنقیح قوانین در حوزه کاری خود را با کمک ادارات حقوقی تنقیح کرده و به مجلس ارائه دهند که تاکنون هیچ یک از وزرا چنین کاری نکرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (18 خرداد 95) پس از اظهارات وزیر صنعت معدن و تجارت در صحن علنی مجلس، خطاب به نعمت‌زاده اظهار داشت: یکی از بندهایی که شما روی آن اصرار داشتید و حق هم بود این بود که مقررات زائد برداشته شود تا رتبه ایران برای سرمایه‌گذای تصویب شود. برخی از این مقررات، قانون و برخی دیگر بخشنامه است.

وی افزود: بخشنامه‌ها که کار خود شماست و باید درست کنید ولی بخش قانونی آن را باید مجلس حل کند. مطابق قانون تدوین و تنقیح قوانین، تا سال 90 همه وزرا مسئول بودند تنقیح قوانین در حوزه کاری خود را با کمک ادارات حقوقی تنقیح کرده و به مجلس ارائه دهند. محض اطلاع جنابعالی، نه تنها شما بلکه هیچ یک از وزرا این کار را انجام ندادند.

لاریجانی همچنین تصریح کرد: بنابراین اینکه می‌گویید ما مشکل داریم اکنون تصمیم بگیرید تا اداره حقوقی شما آن را بررسی کنند و آن مواد قانونی که برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مزاحم هستند ارائه دهند و این بخشی از تنقیح قوانین است که بر عهده خود شماست.

وی بر همین اساس اضافه کرد: بحث استراتژی و صنعت و اولویت‌ها را شما تدوین کردید و برای بنده فرستادید. بنده هم ملاحظه کردم. مرکز پژوهش‌های مجلس نیز نقدی به این استراتژی وارد کرد. مهم این است که یک مرجعی نهایتا این را تصویب کند و یک وفاقی ایجاد شود تا این مسئله حل شود و مجلس و دولت در این زمینه از این استراتژی صنعتی حمایت کنند لذا پیشنهاد می‌کنم در اولین فرصت این مسئله را در کمیسیون صنایع مجلس مورد بررسی قرار دهید و نظرات مرکز پژوهش‌ها را بگیرد و جمع‌بندی کنید تا میثاقی بین دولت و مجلس شود.

رئیس مجلس ادامه داد: شما تجزیه و تحلیل و آنالیز خوبی از نظر مشکلات داشتید ولی ثقل اصلی آن اجرا است یعنی تقاضای ما این است که این مسئله را در دولت پیگیری کنید و به عنوان مثال در تسهیلات بانکی سهم مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند و در این دوره عملا به آن نیتی که می‌خواهید 7 هزار و 500 واحد متوقف را امسال راه‌اندازی کنید بتوانید این کار را انجام دهید چرا که مقدار زیادی از آنها تسهیلات می‌خواهند.

وی در خاتمه عنوان کرد: از گزارش شما تشکر می‌کنیم. گزارش منسجمی بود و انتظار داریم تا پیگیری کنید و این مسئله از نظر اجرایی محقق شود.

به گزارش فارس نعمت‌زاده در پاسخ به اظهارات لاریجانی گفت: ما این قوانین را تا سه ماه به دولت می‌دهیم و رونوشت آن را تقدیم شما خواهیم کرد تا در این زمینه کمک کنید.

ارسال نظر: