زوج افغانستانی، طلبکار را به آتش کشیدند+ عکس

کدخبر: 2038138

مرد افغان وقتی فهمید یکی از هموطنانش برای نامزدش مزاحمت ایجاد می‌کند، با همکاری دختر جوان در یک قرار صوری مرد مزاحم را به آتش کشید.

به گزارش « نسیم آنلاین »،در مورخه 29 اردیبهشت 95 یک تبعه افغانستانی با مراجعه به کلانتری 170 کهریزک به مأمورین اعلام کرد که برادرش توسط افراد ناشناسی مورد حریق عمدی قرار گرفته و در حال حاضر در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع حریق عمدی و به دستور رئیس شعبه 103 دادگاه کهریزک، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده (برادر قربانی حادثه آتش سوزی عمدی) پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان، گفت: برادرم بنام ناصر. غ (37 ساله) که پیمانکار ساختمانی است، در مورخه 28 اردیبهشت 95 بنا بر اظهارات خودش برای گرفتن طلب مالی با یک دستگاه خودرو پرشیا سفید رنگ از خانه خارج شد.

در ساعت 04:00 مورخه 29 اردیبهشت 95 از طریق تماس بیمارستان اطلاع پیدا کردم که برادرم به علت سوختگی شدید به بیمارستان منتقل شده؛ زمانی که به بیمارستان رسیدیم، صاحب یک دکه روزنامه فروشی در جاده قدیم قم - که برادرم خودش را با حالت سوختگی شدید را به آنجا رسانده بود - عنوان داشت که برادرم پیش از انتقال به بیمارستان به او عنوان داشته که یک زن و شوهر جوانِ افغانستانی او را آتش زدند.

کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل اتاقک روزنامه فروشی در جاده قدیم قم به تحقیق از صاحب روزنامه فروشی پرداختند.

این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در داخل [ اتاقک ] روزنامه فروشی نشسته بودم که ناگهان متوجه صدای کمک خواستن فردی در حوالی [ اتاقک ] شدم ؛ پس از بیرون آمدن از روزنامه فروشی، ناگهان فردی را مشاهده کردم که به شدت دچار سوختگی شده بود.

بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و در این فاصله سعی کردم که تا حد امکان به این شخص کمک کنم؛ در فاصله زمانی رسیدن اورژانس، این شخص در اظهاراتی کوتاه عنوان داشت که زن و شوهری افغانستانی که در منطقه باقرآباد زندگی می کنند وی را آتش زدند و پس از آن با رسیدن اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، از طریق بیمارستان به کارآگاهان اطلاع داده شد که با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت شدت سوختگی (70 درصد سوختگی)، قربانی حادثه حریق عمدی بنام ناصر. غ فوت نموده است؛ لذا در ادامه رسیدگی، پرونده با موضوع حریق عمدی منجر به جنایت تشکیل شد و پرونده کماکان به دستور رئیس شعبه 103 دادگاه کهریزک در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ باقی ماند.

همزمان با حضور کارآگاهان پایگاه نهم در محل وقوع حادثه در جاده قدیم قم ، خودرو سوخته شده ای در چند صد متری محل اتاقک روزنامه فروشی کشف شد که با بررسی ارکان هویتی خودرو مشخص شد که خودرو متعلق به مقتول پرونده بوده که به صورت کامل سوخته است.

در شرایطی که کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ هیچگونه اطلاعات دقیقی در خصوص هویت عاملین جنایت نداشته و صرفا اظهارات مقتول به روزنامه فروش در اختیارشان قرار داشت کارآگاهان با مراجعه به منطقه باقرآباد و انجام تحقیقات گسترده میدانی و پلیسی سرانجام موفق به شناسایی یک زن و شوهر جوان افغانستانی بنام های عزیز . م ( متولد 1366 ) و سمیه. ج (متولد 1372) شدند که به صورت ناگهانی ناپدید شده بودند.

بنا بر اظهارات اهالی محل قرار بود تا در چند روز دیگر مراسم ازدواج این دو (سمیه و عزیز) برگزار شود و حتی آنها نسبت به تهیه وسایل زندگی (خرید جهیزیه از سوی سمیه و خانواده اش) نیز اقدام و محل زندگی شان را آماده کرده بودند.

با شناسایی سمیه و عزیز و احتمال انجام جنایت توسط آنها، دستگیری هر دو نفر آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

سرانجام در ساعت 22:30 مورخه 10 خرداد 95 و در حالی که عزیز و سمیه جهت برداشتن اسناد و مدارک شناسایی و ... به محل سکونتشان در منطقه باقرآباد - محدوده خیابان پوردارایی مراجعه کرده بودند، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی که این محل را تحت مراقبت های شبانه روزی و نامحسوس قرار داده بودند، هر دو نفر آنها را دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

پس از گذشت چند روز از زمان دستگیری زن و شوهر جوان، سرانجام سمیه لب به اعتراف گشود و به همدستی با همسرش جهت ارتکاب جنایت آتشین اعتراف کرد.

وی در اظهاراتش در خصوص نحوه آشنایی خود با مقتول به کارآگاهان گفت: چندی پیش و از طریق تعدادی از دوستان و بستگان خود با مقتول که از لحاظ مالی و اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار داشت آشنا شدم تا از وی جهت تهیه جهیزیه کمک بگیرم؛ این شخص ( مقتول ) مبلغ 20 میلیون تومان نیز کمک کرد و توانستیم تا قسمتی از وسایل مورد نیاز خود را خریداری نماییم.

سمیه در خصوص شب جنایت نیز به کارآگاهان گفت: پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از کمک 20 میلیون تومانی مقتول، ناگهان وی به صورت غافلگیرانه ای به من پیشنهاد ازدواج کرد و عنوان کرد که قصد ازدواج با مرا دارد و بر این موضوع نیز پافشاری می کرد در حالی که من همسرم را دوست داشتم و قصد ازدواج با کسی دیگر را نداشتم.

زمانی که اصرار و پافشاری مقتول برای ازدواج ادامه پیدا کرد به ناچار موضوع را با همسرم در میان گذاشتم تا شاید بتوانیم مبلغ 20 میلیون تومان را تهیه و به مقتول بازگردانیم تا مقتول از زندگیمان خارج شود.

همسرم از من خواست تا با مقتول قرار ملاقات بگذارم و من نیز با مقتول در منطقه کهریزک قرار ملاقات گذاشتم ؛ دو نفری و با موتورسیکلت همسرم به محل قرار رفتیم.

زمانی که همسرم با مقتول روبرو شد ناگهان آنها با یکدیگر درگیر شدند که در این زمان همسرم با بنزینی که از داخل باک موتور تهیه کرده بود، اقدام به آتش زدن مقتول کرد و در ادامه با مابقی بنزین نیز ماشین مقتول را به آتش کشید؛ در حالی که تصور می کردیم مقتول در همانجا فوت کرده ، از محل متواری شدیم.

عزیز نیز پس از اطلاع از اعترافات صریح همسرش ( سمیه )، صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف و عنوان داشت: پس از آتش زدن مقتول و ماشینش، مدتی از محل سکونتمان متواری شدیم.

مدتی را در کرج و مدتی را در ورامین سپری کردیم؛ سرانجام تصمیم گرفتیم تا از ایران متواری و به افغانستان بازگردیم.

به تصور اینکه طی این مدت پلیس از مراجعه دوباره ما به محل سکونتمان ناامید خواهد شد به خانه مراجعه کردیم تا وجوه نقد داخل خانه و همچنین مدارک شناسایی خود را برداشته تا بتوانیم از کشور متواری شویم که در همانجا دستگیر شدیم .

سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به ایجاد حریق عمدی منجر به جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و هر دو متهم جهت ادامه تحقیقات و تکمیل پرونده در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

ارسال نظر: