فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد:

حضور مقتدر ناوشکن‌های "نقدی" و "لاوان" در خلیج عدن

کدخبر: 2038262

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هم‌اکنون ناوشکن‌های جمهوری اسلامی ایران "نقدی" و "لاوان" در قالب چهل و یکمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش با اقتدار در خلیج عدن حضور دارند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در حاشیه محفل انس با قرآن در پایگاه دریایی بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهل و یکمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن نقدی و لاوان برای انجام مأموریت خود در خلیج عدن به سر می‌برند.

وی با اشاره به حضور مقتدر دریایی ارتش جمهوری اسلامی در خلیج عدن خاطرنشان کرد: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش تاکنون در مأموریت‌های دور خود 2500 فروند کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت کرده و از دست دزدان دریایی نجات دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ارتباط با آخرین دستاوردهای تجهیزاتی نیروی دریایی ارتش، عنوان کرد:‌ در سال 95 شناورهای سطحی و زیرسطحی جدیدی رونمایی خواهد شد.

سیاری در پاسخ به سؤالی در مورد رویکرد نیروی دریایی ارتش برای اقتصاد مقاومتی بیان کرد: نیروی دریایی ارتش در عرصه اقتصاد مقاومتی جایگاه خوبی دارد، به طوری که برای تأمین تجهیزات مورد نیاز از توان نیروهای متخصص داخلی استفاده می‌کنیم و این استفاده از توان جوانان ایرانی خود به معنی اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: نیروی دریایی ارتش آمادگی کامل برای نگهداری، تعمیر، ساخت و نوسازی انواع موشک‌اندازها دارد و این هم خود بخش دیگری از اقدامات ما در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

سیاری تبیین کرد: ما درس خودباوری را از امام خمینی(ره) فرا گرفتیم و اکنون در مسیر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به سفر یک روزه خود به بوشهر افزود:‌ علاوه بر بازدید از پایگاه نیروی دریایی بوشهر، بازدیدی هم از منطقه دریایی خارک داشتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن یادآور شد: حضور خانواده‌های نیروی ارتش در این آیین موجب برکت است و امیدواریم چنین برنامه‌هایی تداوم داشته باشد.

سیاری متذکر شد: وضعیت پایگاه دریایی بوشهر در ابعاد آموزشی، عملیاتی، فنی و انسانی بسیار مناسب است و بیشترین تعمیرات شناورها و امکانات پروازی در بوشهر صورت می‌گیرد و سپس شناورها به دریاهای آزاد اعزام می‌شوند.

وی تشریح کرد: پایگاه دریایی بوشهر از نظر آموزشی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و دوره‌های آموزشی مقدماتی، عالی، دوره تخصصی چتربازی و غواصی در این پایگاه برگزار شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش توضیح داد: پایگاه دریایی بوشهر همچنین از نظر نیروی انسانی و آموزشی بسیار فعال است؛ ضمن اینکه بسیج پایگاه دریایی بوشهر از فعال‌ترین پایگاه‌های بسیج در نیروی دریایی است.

سیاری با اشاره به حضور قدرتمند پایگاه دریایی بوشهر در دفاع مقدس گفت: پایگاه دریایی بوشهر از جایگاه خاصی برخوردار است و نسل امروزی که در اینجا مشغول به خدمت هستند می‌دانند که پا جا پای کسانی گذاشتند که در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند.

وی ادامه داد:‌ همچنین در پایگاه دریایی بوشهر شاهد رویش‌های خوبی بودیم و توانستیم پایگاه‌های دریای در «مکران» و «جاسک» را شکل دهیم در واقع پایگاه دریایی بوشهر یک پایگاه مادر است و با صلابت در آب‌های دریای عمان مأموریت‌های خطیر خود را انجام می‌دهند.

لازم به ذکر است، فرمانده نیروی دریایی ارتش در سفر به خارک نیز ضمن افتتاح پایگاه نیروی دریایی خارک از سربازان نمونه دریایی ارتش در خارک نیز تقدیر کرد.

ارسال نظر: