نتانیاهو: نمی‌گذاریم ایران، "جولان" را به جبهه‌ای علیه اسرائیل تبدیل کند

کدخبر: 2038333

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به مسکو سفر کرده در مصاحبه با رسانه‌های روسی گفت که اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران، بلندی‌های جولان را به جبهه جدیدی علیه این رژیم تبدیل کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای سفری دو روزه به مسکو سفر کرده در مصاحبه با رسانه‌های روسی گفت که اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران از حزب‌الله برای تبدیل کردن بخش سوری بلندی‌های جولان به جبهه جدیدی علیه اسرائیل استفاده کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که با اینترفاکس و ایتارتاس گفت‌وگو کرد همچنین گفت که از تمام توانش برای جلوگیری از قدرت گرفتن ایران در سوریه استفاده خواهد کرد. وی گفت که قصد دارد از روسیه برای مهار آنچه به ادعای وی تهدید حزب‌الله است، کمک بخواهد.

نتانیاهو، پیش از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به ایتارتاس گفت: «ما یک خط قرمز داریم، مرزی که اجازه نخواهیم داد شکسته شود. به ایران اجازه داده نخواهد شد با کمک حزب‌الله، از خاک سوریه برای حمله به ما استفاده کند و یک جبهه تروریستی دیگر علیه ما در جولان باز کند.»

وی علاوه بر این، به اینترفاکس هم گفت: «ما گفته‌ایم که خودمان را از درگیری‌های سوریه، به استثنای دو مورد جدا نگاه می‌داریم: درمان سوری‌های زخمی‌شده بر اساس مأموریتی انسان‌دوستانه و جلوگیری از اینکه ایران از سوریه برای حمله به اسرائیل یا انتقال سلاح‌های پیشرفته به حزب‌الله استفاده کند.»

نتانیاهو افزود: «نمی‌دانیم نتیجه (جنگ) سوریه چه می‌شود، اما به هر ترتیب، سوریه نمی‌تواند به پایگاه ایران برای تروریسم و تجاوزگری تبدیل شود.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود تصریح کرد با دولت روسیه درباره مقابله با گروه حزب‌الله لبنان رایزنی کرده است. وی گفت: «اسرائیل، همچنان نگرانی‌هایش درباره حزب‌الله را با دولت روسیه در میان خواهد گذاشت. این گروه، خواستار کشته شدن تمامی یهودی‌ها شده و بنابراین، نباید به آن اجازه دسترسی به سلاح‌های پیشرفته از طرف هر کسی داده شود. حزب‌الله هزاران موشک به سمت شهروندان ما شلیک کرده و ما به آنها اجازه نخواهیم داد که سلاح‌های پیشرفته بیشتری در مرز ما انبار کنند.»

ارسال نظر: