معاون سازمان میراث خبر داد:

۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی تولیدی صنایع دستی کشور

کدخبر: 2038478

نامور مطلق ، با اشاره به این مطلب که  بیش از %۹۰ مواد اولیه ی صنایع دستی کشور در داخل تولید میشود صنایع دستی را هنری صنعتی تعریف کرد که هم هویت کشور را حفظ می کند و هم در تولید داخلی و ملی نقشی کم مانند ایفا می کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر بهمن نامور مطلق ، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در گفت وگوی تلفنی برنامه ی سؤال رادیو گفت و گو اذعان کرد:نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی تولیدی داشته ایم و در حوزه ی صادرات نیز ۲۰۰ میلیون دلار صادرات.وضعیت ما رو به رشد است.

دکتر نامور مطلق ، صنایع دستی را یکی از موارد و تبلورهای عینی اقتصاد مقاومتی و ملی تعریف کرد و افزود:صنایع دستی با اشتغال زایی نزدیک به ۲ میلیون نفر و تولیدی با ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان یکی از بخش های فعال حوزه ی تولید داخلی محسوب میشود،بخصوص اینکه در حوزه ی صنایع دستی با ارزش افزوده ی بسیار بالایی مواجه هستیم.

نامور مطلق ، با اشاره به این مطلب که بیش از %۹۰ مواد اولیه ی صنایع دستی کشور در داخل تولید میشود صنایع دستی را هنری صنعتی تعریف کرد که هم هویت کشور را حفظ می کند و هم در تولید داخلی و ملی نقشی کم مانند ایفا می کند.

وی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر وضعیت صنایع دستی چگونه است؟گفت:خوشبختانه طی ۳ سال اخیر به خاطر سرمایه گذاری که انجام شد شاهد رشد صنایع دستی کشور هستیم هر چند ارتباط دولت با آن ارتباطی نامطلوب بود.

وی با خاطر نشان کردن اینکه در ۳ سال اخیر رشد صعودی صادرات ، تولید داخلی و هم چنین رشد صعودی مصرف داخلی داشته ایم ظرفیت صنایع دستی را ظرفیتی فوق العاده و بیکران عنوان کرد و افزود:وجود وضعیت نامطلوب تضادی را بین وضعیت و ظرفیت ایجاد کرده است این در حالی است که معتقدیم ظرفیت ما بیش از ۱ میلیارد دلار صادرات در سال است و امیدواریم این امر با الحاق سایر اجزاء پراکنده و گمشده ی صنایع دستی محقق گردد.

وی صنایع دستی و گردشگری را عناصر بهم پیوسته ای خواند که بر رشد یکدیگر تأثیر گذاشته و در مجموع حال سازمان را رو به بهبودی و در حال رشد اعلام کرد.

برنامه ی سؤال هر روز ساعت ۱۳:۱۵ از رادیو گفت و گو پخش خواهد شد.

فایل صوتی این برنامه را می توانید از تارنمای شبکه ی رادیویی گفت و گو دانلود کنید.

ارسال نظر: