آمریکا:

به راستی‌آزمایی آژانس در مسئله "برجام" اطمینان داریم

کدخبر: 2038479

نمایندگی نهادهای آمریکایی مستقر در وین، با خرسندی از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره التزام ایران به برجام تاکید کرد، واشنگتن به راستی‌آزمایی آژانس اطمینان کامل دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن استقبال از گزارش اخیر این نهاد بین‌المللی درباره راستی آزمایی مبنی بر رعایت تعهدات برجامی ایران، خواستار تخصیص بودجه مورد نیاز برای این نهاد بین‌المللی شد.

این نهاد دولت آمریکا تاکید کرد: « از زمان اجرای توافق تاریخی برجام، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نقش حساس و کلیدی خود در راستی آزمایی اجرای تدابیر و اقدامات هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد. شرکای برجام، شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام به دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مسئولیت ویژه آن برای راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات هسته‌ای اعتماد دارد».

در ادامه بیانیه آمده است: «تداوم راستی آزمایی و نظارت برای اطمینان یافتن از اینکه برنامه هسته‌ای ایران منحصرا صلح آمیز است و خواهد بود، حیاتی و ضروری است. برجام یک توافق مشروح و جامع است. ایران برای ایجاد اعتماد و حفظ اطمینان جامعه بین‌المللی باید کاملا همه مفاد آن در زمان درخواست شده را رعایت کند» .

دفتر نمایندگی آمریکا افزود: «تدابیر شفاف سازی و راستی آزمایی مندرج در متمم برجام توسعه یافته اما اختیارات موجود در توافق پادمانی ایران و پروتکل الحاقی را لغو نمی‌کند و جانشین آنها نمی‌شود. هرگونه نگرانیهای جدید و معتبر درباره فعالیتهای اعلام نشده یا فاقد مجوز هسته‌ای می‌تواند توسط آژانس دنبال شود و باید چنین شود و ما اطمینان داریم که آژانس چنین خواهد کرد».

دفتر و نمایندگی نهادهای آمریکایی مستقر در وین همچنین از همه اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دیگر حامیان مالی آن خواست به منظور انجام مناسب وظایف محوله این سازمان بین‌المللی به ان کمک مالی کنند.

ارسال نظر: