سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

از ریاست بروجردی بر کمیسیون امنیت ملی حمایت می‌کنیم/ انتقاد نسبت به ثبت‌نام بی‌حساب و کتاب در کمیسیون

کدخبر: 2038593

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت نام گسترده نمایندگان برای حضور در این کمیسیون گفت: با توجه به سابقه علاء الدین بروجردی در ریاست سه دوره ای بر کمیسیون امنیت ملی مجلس، از تداوم ریاست وی حمایت می‌کنیم.

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس دهم و سخنگوی اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم در گفتگو با «نسیم آنلاین» با اشاره به ثبت نام متکثر نمایندگان مجلس دهم برای عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس یکی از مهمترین کمیسیون های مجلس محسوب می‌شود چرا که با چهار دستگاه مهم وزارت کشور، وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و وزارت دفاع سر و کار دارد و به ویژه مباحث مربوط به نیروهای مسلح در این کمیسیون مطرح می‌شود، همچنین موضوعات سیاست داخلی و سیاست خارجی و مسائل مهمی مثل پرونده هسته‌ای در این کمیسیون مورد بحث قرار می‌گیرد به این دلیل کمیسیون بسیار مهمی است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت کمیسیون امنیت ملی باعث تلاش فراکسیون های مختلف مجلس برای فرستادن نمایندگان خود به این کمیسیون شده گفت: فراکسیون های مجلس در این روزها تلاش می‌کند راهی برای عضویت تعداد بیشتری از اعضای خود در کمیسیون امنیت ملی مجلس پیدا کنند و تا آنجا که من اطلاع دارم هر دو فراکسیون افرادی را برای عضویت در کمیسیون امنیت ملی در نظر گرفته‌اند و در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

سخنگوی اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عضویت افراد در کمیسیون‌ها با سه شاخص بسیار مهم مطابق آیین نامه داخلی مجلس مورد سنجش واقع می‌شود، اول مدرک تحصیلی و تخصص فرد است و دوم عضویت فرد در آن کمیسیون در دوره‌های گذشته نمایندگی و شاخص سوم هم تجربیات و سوابق اجرایی فرد می‌باشد .

نقوی حسینی ادامه داد: برای مثال یک فردی که دکترای علوم سیاسی دارد و دوره‌های گذشته هم عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بوده و به لحاظ تجربه و سابقه هم سفیر بوده و در حوزه سیاسی کشور یعنی وزارت خارجه یا وزارت کشور کار کرده باشد می توان گفت که دارای هر سه ویژگی و امتیاز است و یا حتی کسی که دکترای علوم سیاسی دارد و دوره قبل هم عضو کمیسیون امنیت ملی بوده ولی تجربه کار در وزارت خارجه یا حوزه‌های سیاسی را نداشته باشد باز هم دو شاخص مهم را دارد؛ ولی شخصی که تخصص پزشکی دارد و هیچ موقع هم در حوزه‌های سیاسی کار نکرده و تجربه‌اش را ندارد و دوره‌های قبل هم نماینده نبوده هیچکدام از این شاخص‌ها را ندارد و دلیلی هم برای ثبت نام وی در این کمیسیون وجود ندارد. لذا طبیعی است که یک چنین فردی که بی حساب و کتاب برای حضور در کمیسیون ثبت نام کرده هیچ موقع برای کمیسیون امنیت ملی انتخاب نمی‌شود. بنابراین شاخص‌های عضویت در کمیسیون امنیت ملی مشخص است و اگر با این شاخص‌ها افراد انتخاب شوند قطعاً کمیسیون خوبی شکل خواهد گرفت .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در پیایان با اشاره به حضور علاء الدین بروجردی در این کمسیون اظهار کرد: آقای بروجردی با چهار دوره سابقه نمایندگی و سه دوره ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دارای تجربیات بالایی است که این تجربه و تخصص در کنار چند دوره نمایندگی مجلس پشتوانه بسیار خوبی برای ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه است .

ارسال نظر: