معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت:

بانک‌ها یک ماهه پرداخت تسهیلات به طرح را جمع‌بندی می‌کنند

کدخبر: 2038599

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی مشکل دار در نظر گرفته شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به تسهیلات پیش بینی شده برای واحدهای صنعتی اظهارداشت: 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی مشکل دار درنظرگرفته شده است.

علی یزدانی، بیان کرد: با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور عزم راسخی برای اجرایی شدن برنامه ها، ایجاد شده و همه تلاش خواهیم کرد تا با رفع موانع تولید بتوانیم به اقتصاد کشور کمک کنیم.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت تصریح کرد: برای دریافت تسهیلات واحدهای صنعتی شرایطی تبیین شده است تا واحدهایی که به دلایلی دچار مشکلات مالی و یا تولیدی شده‌اند به شرط آن که بتوانند تا پایان سال جاری ظرفیت تولید واشتغال خود را افزایش دهند، از این تسهیلات بهره مند شوند.

یزدانی بیان کرد: شناسایی بنگاههای کوچک و متوسط در سه دسته غیرفعال ، کمتراز 50 درصد ظرفیت، بین ۵۰ تا ۷۰ درصد وهمچنین طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، اعم از بنگاههای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و یا خارج از آن در دستور کار می باشد.

وی افزود: همچنین در این طرح پیش بینی ‌شده است بانکها حداکثر ظرف یک ماه نسبت به بررسی طرح ها و واحدهای معرفی شده از سوی ستاد تسهیل ‌استانها برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ‌درادامه تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت ماه برای ۸۷ هزار و ۹۱۷ واحد پروانه بهره برداری صادر شده که ۸۰ هزار و۸۱ واحد در ردیف صنایع کوچک می باشد.

یزدانی تصریح کرد: از مجموع واحدهای اعلام شده ۳۷ هزار و ۱۴۸ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که حدود ۴۲ درصد کل واحدهای به بهره برداری رسیده را شامل می شوند.

وی، از اعطای مشوق به سرمایه‌گذاران جهت حضور در شهرکها و نواحی صنعتی خبر داد و اظهارداشت: حق انتفاع در ‌اکثر شهرکها ونواحی صنعتی افزایش قیمت نداشته و یا کمتر از نرخ تورم بوده است، البته برای متقاضیان‌تخفیف های مناسبی تا سقف 50درصد، در نظرگرفته شده است.

یزدانی اضافه کرد: جهت ایجاد شرایط مناسب برای اجرای پروژه های نیمه تمام صنعتی وهمچنین واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی در سال اقتصاد مقاومتی دستور العمل اعطای مشوقات به منظور بخشودگی تعدیل بدهی های معوق تهیه، تنظیم و به استانها ابلاغ شده است و متقاضیان باید ظرف مدت باقیمانده تا پایان شهریور ماه، جهت بهره مندی از این مشوقات به شرکت شهرکهای صنعتی استان مراجعه نمایند.

ارسال نظر: