تولیت آستان قدس رضوی:

۲۰ هزار نفر در نوبت خدمت به امام رضا (ع) هستند

کدخبر: 2038698

تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در نوبت خدمت در بارگاه منور رضوی قرار دارند، درصدد هستیم با بازنگری در آیین نامه خدمت، شرایط خادمی را برای همه مشتاقان خدمت به آن حضرت فراهم کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع خدمتیاران معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی، خدمتگزاری صرف در حرم منور رضوی را از جمله امور دشوار دانست.

وی افزود: خدمت به خیل عظیم زائران با فرهنگ‌ ها و ملیت‌ های مختلف آن هم با گستره عظیم و متنوع از خدمات، بدون شک کاری دشوار است اما زمانی این کار دشوار برای خادمان، آسان و شیرین می‌شود که آنان احساس کنند حضرت امام رضا (ع) گوشه چشم و عنایتی به آنان دارند لذا تمام خستگی ‌ها جای خود را به شادی و لذت های معنوی می ‌دهد.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن تاکید بر ضرورت تکریم زائران بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) گفت: در محضر امام رئوف، خادمان و خدمتگزاران رضوی باید در مهر، محبت، مهربانی و سیر و سلوک، جلوه رافت آن حضرت باشند.

حجت‌الاسلام رئیسی خدمت در بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) را موهبتی الهی و افتخاری بزرگ برشمرد و افزود: لازمه‌ خدمت در این آستان مقدس، عشق و دلدادگی به ساحت کبریایی آن حضرت است.

وی عشق و دلدادگی را عامل رفع سختی و خستگی امور دشوار برشمرد و اظهار کرد: انجام بسیاری از امور اگر از سر دلدادگی نباشد، سخت می شود و این موضوع نه تنها در امور دنیوی، که در اعمال عبادی نیز مطرح است.

تولیت آستان قدس رضوی رعایت نظم در امور اجرایی حرم مطهر رضوی را ضروری دانست و بر رعایت انضباط کاری در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران تاکید کرد.

هم اکنون حدود 30 هزار مرد و زن به عنوان خادم در حرم مطهر رضوی خدمت می کنند.

ارسال نظر: