مایک پمپئو:

ظریف اشتباه می‌کند/ کنگره آمریکا باید بر اجرای برجام نظارت کند

کدخبر: 2038757

نماینده آمریکایی خواهان سفر به ایران گفت: ظریف اشتباه می‌کند؛ وظیفه نمایندگان کنگره آمریکا است که از اجرای درست توافق، اطمینان حاصل کنند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، مایک پمپئو یکی از نمایندگان آمریکایی که خواستار سفر به ایران در زمان انتخابات بود، نامه وزیر امور خارجه ایران را "ناشی از بی اطلاعی ظریف از وظایف اعضای کنگره آمریکا" خواند .

مایک پمپئو، در گفتگو با صدای آمریکا تاکید کرد: بیانیه آقای ظریف کاملا در مورد قصد من و همکارانم برای سفر به ایران برداشت نادرستی دارد .

وی در این باره تصریح کرد: برخلاف تصور آقای ظریف، این وظیفه نمایندگان کنگره آمریکا است که از اجرای درست توافق، اطمینان حاصل کنند . آقای ظریف اشتباه می‌کند؛ هر عضو کنگره وظیفه دارد مطمئن شود این توافق به دقت، و به همان نحوی که برداشت آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها از آن است، در حال اجراست؛ و این دلیلی است که ما می‌خواستیم به ایران برویم .

نماینده مجلس آمریکا همچنین گفت: این اظهارنظر عجیبی است که گفته شود نمایندگان کنگره از حق نظارت بر اجرای برجام برخوردار نیستند. می توانم به شما اطمینان بدهم که (مردم در) حوزه انتخابیه من، کانزاس، این وظیفه را به دوش من گذاشته اند که این کار را انجام دهم .

سه ماه پیش، مایک پمپئو نماینده کانزاس، فرانک لی‌بیوند نماینده نیوجرسی و لی زلدین نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا با حضور در دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در سفارت پاکستان در شهر واشنگتن، اعلام کردند قصد دیدار از ایران در آستانه انتخابات مجلس و نظارت بر اجرای توافق هسته ای دارند

ارسال نظر: