آیت‌الله مکارم‌ شیرازی:

اسلام از افراط و تفریط ضربات سنگینی متحمل شده است

کدخبر: 2038833

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی اظهار داشت: دشمن از افراط و تفریط استفاده می‌کند؛ دشمنان افراط افراطیون و تفریط تفریطی‌ها را بزرگنمایی کرده و این مسئله را به همه تعمیم می‌دهد و از این مسئله اسلام ضربات سنگینی متحمل شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی جمعه شب در برنامه چشمه معرفت که از شبکه دو سیما پخش شد، با اشاره به گواهی برخی از دانشمندان اهل سنت درباره اهمیت صحیفه سجادیه تصریح کرد: باید بدانیم که صحیفه سجادیه یک گنجینه گرانبها در اختیار ما است.

وی با اشاره به نظر یک عالم اهل تسنن در خصوص صحیفه سجادیه بیان کرد: این عالم اهل سنت معتقد است که صحیفه سجادیه ادامه قیام امام حسین(ع) است.

این مرجع تقلید گفت: این دانشمند اهل سنت می‌گوید امام سجاد 54 دعا را در یک کتاب جمع کرد و هر کس که این دعاها را بخواند یقین خواهد کرد که ایشان در این دعاها تقیه نکرده است و این دعاها دعاهایی انقلابی است.

وی با بیان اینکه این عالم اهل سنت از قیام عاشورا به عنوان عظیم‌ترین انقلاب در کوتاه‌ترین زمان یاد می‌کند، گفت: دعاهای صحیفه سجادیه دعاهای انقلابی است و این عالم شناخت خوبی از این کتاب به دست آورده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به جمله امام راحل در خصوص صحیفه سجادیه بیان کرد: ایشان در خصوص صحیفه سجادیه می‌فرمایند صحیفه کامله سجادیه از بزرگترین مناجات‌های عرفانی در خلوتگاه انس است، کتابی الهی که از سرچشمه نور خداوند نشأت گرفته و در مسیر سلوک بهترین مسیر است. در شیوه دعا و مناجات بهترین‌ها را برای تشنگان معارفی الهی بیان می‌کند و همچون قرآن کریم دارای منابع غنی است.

وی گفت: باید شناخت کاملی نسبت به صحیفه سجادیه داشته باشیم و امیدواریم که به مرور زمان این کتاب ارزشمند جایگاه خود را پیدا کند.

این مرجع تقلید در ادامه تفسیر دعای مکارم الاخلاق تصریح کرد: دشمن از افراط و تفریط استفاده می‌کند؛ دشمنان افراط افراطیون و تفریط تفریطی‌ها را بزرگنمایی کرده و این مسئله را به همه تعمیم می‌دهد و از این مسئله اسلام ضربات سنگینی متحمل شده است.

ارسال نظر: