اختلاف ۳۰۰ برابری در خانواده تامین اجتماعی

آقای نوربخش! چشم کارگران و مستمری‌بگیران به قلم شما است

کدخبر: 2038835

در پی انتشار فیش حقوقهای نجومی در بانک رفاه و یکی از سازمانهای وابسته به تامین اجتماعی، اکنون این حق طبیعی کارگران تحت پوشش این سازمان است که بدانند چگونه حقوق آنها از سوی مدیران سازمان تامین اجتماعی استیفا می‌شود.

گروه جامعه «نسم آنلاین»: فضای خبری این روزها پر شده از نقل و حدیث درباره حقوقهای نجومی؛ دومینویی که از فیشهای چندتن از مدیران بیمه مرکزی آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. برجسته‌ترین مورد را شاید بتوان مربوط به مدیرعامل بانک رفاه کارگران دانست که تاکنون با 234 میلیون تومان رکورددار است. این در حالی است که برخی از کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی حقوق 812 هزارتومانی دریافت می‌کنند.

عنوان "رفاه کارگران" نام پرطمطراقی است، بانکی که مدیرعامل آن با حکم مرد شماره یک ساختمان خیابان آزادی منصوب می‌شود. شاید 9 خرداد 1394 زمانیکه سید محمد تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی حکم علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه کارگران، وابسته به این سازمان را امضا می‌کرد، نمی‌دانست که یک سال بعد فیش حقوق 234 میلیونی او در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

این همه ماجرا نبود. فیشهای نجومی دیگری هم از برخی مدیران سازمان تامین اجتماعی در فضای مجازی منتشر شد که البته به پای مدیر بانک رفاه کارگران نمی رسید.

خبرهای رسیده به «نسیم آنلاین» مبین این است که آقای دکتر نوربخش با دارا بودن مدرک فوق تخصص، زیر 6 میلیون تومان حقوق از سازمان تحت مدیریتش دریافت می کند. در صورت صحت این خبر باید وی را جزو مدیران پاکدست دولت به شمار آورد.

خبرگزاری ها چندی پیش گزارش داده بودند که رئیس جمهور اعلام کرده حقوقهای نجومی باید به بیت المال عودت داده شده و با خاطیان برخورد شود.

حال جای این سوال است که خانواده 40 میلیونی تامین اجتماعی چگونه باید حقوقشان را در این زمینه استیفا کنند؟ آیا آقای نوربخش به عنوان عالی ترین مقام مسئول این خانواده بزرگ نباید اقدامی در این زمینه داشته باشد؟

آیا شایسته است که مدیری صرفا خود پاکدست باشد و در قبال افشای تخلف مجموعه تحت مدیریت خودش واکنش درخوری نشان ندهد؟

ارسال نظر: