پیام تسلیت رئیس حوزه هنری:

استاد سبزواری را باید به حق از همراه‌ترین شاعران با انقلاب و رهبری دانست

کدخبر: 2038848

در پیام تسلیت محسن مومنی شریف آمده است: استاد سبزواری را باید به حق از دلسوزترین و همراه ترین شاعران با انقلاب و رهبری دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت «پدر شعر انقلاب» صادر کرد.

در این پیام آمده:

استاد حسین ممتحنی (حمید سبزواری) پیر و پدر شعر انقلاب در آغازین روزهای رمضان امسال به میهمانی خدا شتافت. استاد سبزواری را باید به حق از دلسوزترین و همراه ترین شاعران با انقلاب و رهبری دانست.

کیست که سرودهای بی بدیل و تاثیرگذار استاد را در آغازین روزهای نهضت امام خمینی(ره) نشنیده باشد.

جاودان سروده هایی چون "خمینی ای امام" ، " این بانگ آزادی ست..." ، " ای مجاهد شهید مطهر" و ده ها و بلکه صدها سروده ی زیبا از این دست محصول تلاش های صادقانه و عرقریزان روح شاعری ست که هرگز یک دم قلم از دستانش جدا نشد و حتی یک قدم از آرمان های انقلاب عقب ننشست و همواره سنگربان دفاع از فرهنگ و هویت انقلاب و ارزش های متعالی آن بود.

از استاد سبزواری علاوه بر سرودهای به یادماندنی اش، چند دیوان غزل و قصیده و مثنوی و ... بر جای مانده است که بی گمان این آثار در تثبیت سبک ادبی انقلاب اسلامی تاثیری ژرف خواهد داشت. بسیاری از شاعران انقلاب خود را شاگردان مکتب ادبی استاد می دانند و به شهادت بسیاری از شاعران و منتقدان استاد حمید سبزواری را باید بزرگترین شاعر سرودهای انقلابی دانست.

این شاعر بزرگ همچنین ارادتی تام و تمام به حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای( حفظه الله تعالی) داشت و همواره در حلقه ی شاعرانی بود که به دیدار آن رهبر فرزانه می شتافتند. حوزه هنری انقلاب اسلامی وظیفه ی خود می داند تا از مجاهدت های ادبی این پیر عاشق و این ادیب فرزانه تقدیر کند . به غنیمت فرصت فقدان این ادیب بزرگ را به رهبر معظم انقلاب ، خانواده ی حضرت استاد سبزواری و عموم ادیبان و شاعران و هنرمندان انقلاب اسلامی تسلیت می گویم و از درگاه حضرت باری تعالی برای آن عزیز سفر کرده علو درجات را مسئلت دارم.

ارسال نظر: