روزنامه صهیونیستی "هاآرتص":

پایان اشغالگری، تنها راه کاهش عملیات‌های انتحاری (استشهادی) است

کدخبر: 2038893

روزنامه صهیونیستی تاکید کرد که دادن آزادی به فلسطینیان باعث کاهش عملیات استشهادی و پایان دادن به انتفاضه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: روزنامه چپگرای «هاآرتص» چاپ اراضی اشغالی در یادداشتی به بررسی حادثه تیراندازی در «تل‌آویو» مرکز رژیم صهیونیستی پرداخت و تاکید کرد که تنها راه پایان دادن به اینگونه عملیات استشهادی، پایان دادن به اشغالگری این رژیم است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه هیچگونه هشدار اطلاعاتی قبلی از این امکان رخ دادن این عملیات داده نشده بود، آمده است: که این کسی را متعجب نمی‌کند. زیرا انتفاضه سوم کاهش نیافته و به نظر نمی‌رسد به این زودی کمرنگ شود.

هاآرتص تصریح می‌کند اقدامات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل در اعلام لیستی از تنبیهات جمعی و همچنین لغو کردن مجوز ورود 83هزار فلسطینی به اراضی اشغالی برای دیدار با خانواده‌هایشان آنهم در ماه رمضان، فقط یک هدف دارد، که آن راضی کردن اسرائیلی‌های مشتاق انتقام است.

در ادامه یادداشت با بیان اینکه درپی تیراندازی در تل‌آویو، وزرای کابینه نتانیاهو هرکدام تلاش کردند اظهاراتی تندتر از دیگری بر زبان بیاورند، آمده است که تنبیه‌های جمعی نه تنها ارزش واقعی ندارند، بلکه استیصال و نفرت را در میان کسانی که مجبور هستند تحت اشغالگری اسرائیل زندگی کنند، افزایش می‌دهد که در پایان جوانان بیشتری را به انجام عملیات استشهادی وا می‌دارد.

هاآرتص در پایان اضافه کرد: جالب است که کابینه اسرائیل هنوز نمی‌فهمد که تا زمانی که مردم فلسطین امیدی را پیش‌روی خود نبینند، عملیات استشهادی کاهش نمی‌یابد. هیچ اقدام نظامی نمی‌تواند آن را ریشه کن کرده و هیچ اظهارات خودستایانه‌ای نمی‌تواند به آن پایان دهد. تنها راه پایان دادن به عملیات استشهادی، آزاد کردن مردم فلسطین از اشغالگری است. تا آن موقع فلسطینیان با قوه قهریه به مخالفت با اشغالگری ادامه می‌دهند، همانگونه که بیشتر مردمان در طوب تاریخ انجام داده‌اند.

ارسال نظر: