گشت‌زنی شناورهای کره‌جنوبی برای مقابله با ماهیگیران چینی

کدخبر: 2038936

نیروهای نظامی کره جنوبی و مرکز فرماندهی سازمان ملل متحد در شبه جزیره کره برای اولین بار تیم‌هایی را برای مقابله با قایق‌ها و کشتی‌های ماهیگیری چینی که به طور غیرقانونی وارد دریای زرد می‌شوند، به منطقه اعزام کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این منطقه سرحدات مشخصی ندارد و کره جنوبی چندین سال است نسبت به ورود کشتی های چینی به این نواحی هشدار می دهد.

در همین راستا گزارش شده که دیروز - جمعه - برای نخستین بار نیروهای ویژه کره جنوبی و مرکز فرماندهی سازمان ملل برای جلوگیری از ورود غیرقانونی ماهیگیران چینی عازم این منطقه شده اند.

این منطقه در واقع ناحیه ای است که رودخانه «هان» به دریای زرد می ریزد و بر اساس توافق متارکه جنگ، کسی حق ورود به آنجا را ندارد.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی می نویسد که این کشور اقدام به تشکیل نیروهای ویژه ای کرده است که با چند فروند قایق تندرو مسئول رویارویی با کشتی های ماهیگیری چین هستند.

کره جنوبی می گوید، در یک سال گذشته شمار قایق های ماهیگیری ورودی چین به این ناحیه آبی به شکل قابل توجهی بیشتر شده است.

برآوردهای این کشور حاکی است که تا سال 2014 میلادی تنها مواردی معدود از این اقدامات رخ می داد اما در سال 2015 میلادی به 120 مورد رسید و در سال جاری میلادی 520 بار در ارتباط با قایق های ماهیگیری چین مشکلاتی در این منطقه بوجود آمده است.

سئول تاکید کرده است که قایق ها و کشتی های هیچ کشوری از جمله چین و کره شمالی حق ورود به این منطقه را ندارند مگر اینکه از کمیسیون مسلح کره جنوبی مجوز لازم را دریافت کرده باشند.

این کشور اعلام کرده که اگر کشتی ها حاضر به خروج از محدوده آبی نباشند کره جنوبی اقدام به اعزام ناوشکن، کشتی های جنگی و بالگردهای نظامی خواهد کرد.

دولت کره جنوبی چند روز پیش و در پی ورود غیرقانونی کشتی ها و قایق های ماهیگیری چین به آبهای آن کشور، اعتراض رسمی خود را به پکن ارائه کرد.

این کشور اعلام کرد که با ارائه یاداشت اعتراض رسمی به مقامات پکن، از طرف چینی خواسته است از روند رو به رشد ماهیگیری غیرقانونی در آبهای کره جنوبی جلوگیری کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: