دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درگذشت حمید سبزواری را تسلیت گفت

کدخبر: 2038972

علیرضا مختارپور گفت:درگذشت شاعر متعهد، شادروان حمید سبزواری که عمر گرانمایه خود را در خدمت به فرهنگ و انقلاب اسلامی سپری کرد، ضایعه‌ای اندوهناک برای فرهنگ این مرز و بوم است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پیامی درگذشت استاد حمید سبزواری؛ پدر شعر انقلاب را به رهبر معظّم انقلاب اسلامی، مردم فرهنگ‌دوست، جامعه کتابداری کشور و همچنین خانواده محترم آن مرحوم تسلیت.

متن کامل پیام دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شرح زیر است:

إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون

درگذشت شاعر متعهد، شادروان حمید سبزواری که عمر گرانمایه خود را در خدمت به فرهنگ و انقلاب اسلامی سپری کرد، ضایعه‌ای اندوهناک برای فرهنگ این مرز و بوم است.

استاد سبزواری شاعری بود که شعرش را در خدمت انقلاب و برای «هدایت به صراط مستقیم» قرار داده بود. اشعار ایشان برای نسل انقلاب خاطره انگیز و برای نسل های بعد این سرزمین تصاویر روشن و روایت ناب لحظه لحظۀ انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

سروده‌هایی همچون: «خمینی ای امام»، «ای مجاهد شهید مطهر» و تعدادی دیگری از اشعار خاطره‌انگیز و ترانه‌های پر معنی برای انقلاب اسلامی ایران، دفاع‌مقدس، حرکت‌های مردمی و شخصیت‌ها و چهره‌های برجسته کشور در دهه‌های اخیر و به‌ویژه در سال‌های ابتدایی انقلاب، یادگاری‌هایی هستند که در اذهان مردم کشور و در فهرست آثار معنوی کشور ثبت‌ شده‌اند.

اینجانب به نمایندگی از همه کتابداران و همکاران نهاد کتابخانه های عمومی کشور فقدان این شاعر بزرگ انقلابی و متعهد را به رهبر معظّم انقلاب اسلامی، مردم فرهنگ‌دوست و همچنین خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم.

ارسال نظر: