در گفتگو با «نسیم آنلاین» مطرح شد

روایت دبیر مجمع کارآفرینان از تعطیلی "ارج"/ مسئولان از تعطیلی تاسف بخورند، نگویند می‌خواهیم به خارجی‌ها بفروشیم

کدخبر: 2038975

غزنوی گفت: حداقل کاری که باید مسئولین کنند این است که بابت این ماجرا ابراز تأسف کنند نه این که به راحتی بگویند آن را به شرکتی داخلی یا خارجی خواهیم فروخت!

حمیدرضا غزنوی، دبیر مجمع کارآفرینان در گفتگو با « نسیم آنلاین » در رابطه با تعطیلی کارخانه ارج گفت: درست است که این کارخانه نتوانست خودش را با زمان پیش ببرد و به روز کند، اما آیا این عقب ماندن از صنعت بی دلیل بوده است؟ بدون شک این مشکلات و در نتیجه تعطیلی ناشی از آن معلول یک علت است. باید بیاییم و دلایل آن را جستجو کنیم.

غزنوی با ابراز ناراحتی از این ماجرا گفت: کارخانه ارج در سال 1316، و در زمان شروع جنگ جهانی اول و در آن بحبوبه‌ها و مشکلات کار خود را شروع کرد و در تمامی این سال‌ها پیشرو در صنعت لوازم خانگی بود.در سال 1341 یخچال این کارخانه را به مقام روسی اهدا می کنند و او از دیدن چنین یخچالی تعجب می کند و آن را به خانه خود می برد.

دبیر مجمع کارآفرینان ایران اضافه کرد: آیا چنین پیشینه و سابقه ای آن قدر ارزش ندارد که امروز بیاییم و پاسخ دهیم که چرا و به چه علت چنین کارخانه ای تعطیل شده است؟!

وی تصریح کرد: این را قطعی می‌توان گفت که هرگاه بخش خصوصی به دست بخش دولتی می افتد بدون شک مدیران جدید دلسوزی مدیر بخش خصوصی را نداشته لذا ممکن است ماشین آلات به روز نشود و حتی ممکن است اختلاس هم صورت بگیرد و هزار کم کاری و قصور دیگر.

غزنوی اظهار داشت: چگونه است که کره‌ای ها که هرگز چنین سابقه ای در تولید صنعت لوازم خانگی نداشتند این چنین و بی وقفه پیشرفت کرده و نهایتا بازاری مانند بازار پرمصرف ایران را مغلوب خود می کنند اما "ارج" با آن سابقه تعطیل می‌شود و بعد به راحتی می گوییم که نتوانستند و توان نداشتند که ماشین الات خود را به روز کنند.

وی در ادامه گفت: اگر الان برای چنین اتفاقی بررسی‌های لازم صورت نگیرد باید منتظر بمانیم تا این بلا بر سر دیگر صنایع دیگر هم بیاید. گفته شده که به دلیل مشکلات قرار است "ارج" به شرکتی خارجی و یا داخلی فروخته شود، کسی که دلسوز باشد باید ببیند که چه بر سر این کارخانه آمده آیا باید به راحتی آن را معامله کرد و به دست خارجی‌ها داد!؟ انگار برخی به جای ابراز تأسف خوشحال هم هستند که چنین صنعتی با چنین پیشینه ای به چنین وضعیتی دچار شده است

وی افزود: این چنین شیوه‌های برخورد با چنین اتفاقات تلخی دقیقا مانند این می ماند که خانواده ای کودک معلول خود را از خود رانده و بگویند مشکل دارد و از دست ما کاری برنمی آید. این روش درستی نیست. حداقل کاری که باید مسئولین کنند این است که بابت این ماجرا ابراز تأسف کنند.

ارسال نظر: