عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

مردم از حرف‌های بی‌فایده یاران روحانی خسته شدند/ در این سه سال کدام مشکل را از پیش پای فعالان اقتصادی برداشتید؟/ با حقوق‌های چند ده‌میلیونی نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد

کدخبر: 2039028

جهان بیگلری گفت: وضعیت اقتصادی کشور بسیار وخیم است و همانند بیماری است که با مسکن و دارو بهبود پیدا نمی‌کند، بلکه به عمل جراحی نیاز دارد.

رئیس سابق کمیسیون پولی بانکی، سرمایه‌گذاری و بیمه اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در گفتگو با «نسیم آنلاین» درباره اوضاع اقتصادی کشور گفت: وضعیت اقتصادی کشور بسیار وخیم است و همانند بیماری است که با مسکن و دارو بهبود پیدا نمی‌کند، بلکه به عمل جراحی نیاز دارد. محمد رضا بیگلری افزود: عمده شرکت‌های اقتصادی با مشکل روبرو هستند و این زنگ خطری برای اقتصاد بیمار کشور ما است و مسئولین اقتصادی کشور هیچ اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند تا جایی که مقام معظم رهبری در تمامی فرمایشاتشان به وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد مقاوتی و پرهیز از شعار بلکه اقدام و عمل تاکید دارند. وی اضافه کرد: کار آفرینان و فعالان اقتصادی از این حرف که تقصیر این دولت نیست و آن دولت است خسته شدند. سوال این است چه مشکلی را مسئولین اقتصادی دولت جناب دکتر روحانی از پیش روی فعالین اقتصادی بر داشته‌اند؟ عضو اتاق بازرگانی گفت: در حال حاضر تا جایی داریم پیش می‌رویم که عمده شرکتهایی که بخش خصوصی واقعی هستند و به هیچ نهاد دولتی هم وابسته نیستند و از قضا دستشان به رانت هم نمی‌رسد وضعیت خوبی نداشته و در شرف ورشکستگی و تعدیل نیرو هستند. اکثر شرکتهایی که دارند با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و به جایی رسیده اند که برای فرار از مشکلات اماده اند شرکتهایشان را با کمترین هزینه به شرکتهای نه چندان توجیه دار خارجی واگذار کنند. اکثر مدیران ارشد و میانی اقتصادی کشور عملکرد خوبی نداشتند و این بدین معناست که بیشتر آنها از سن بازنشستگی هم عبور کردند و بعد از این دوره دیگر نمی‌توانند پست بگیرند. بیگلری اضافه کرد: مدیران کشور با حقوق‌های چند ده میلیونی نمی‌توانند مشکلات اقتصادی کشور را درک کنند. ولی به محض اینکه حقوقشان قطع شود، آنوقت تازه می‌فهمند کشور دچار مشکلات اقتصادی است. در حال حاضر حقوق ماهانه را به راحتی دریافت می‌کنند و با بودجه نه چندان مطلوب بالاخره به گونه ای جوری سر میکنند!

ارسال نظر: