درخواست آلمان برای پیوستن روسیه به گروه هفت

کدخبر: 2039073

وزیر اقتصاد و معاون صدر اعظم آلمان، روسیه را یک بازیگر منطقه‌ای مهم و شریک کلیدی برای آلمان ارزیابی کرده و خواستار پیوستن هر چه سریع تر و مجدد این کشور به هفت کشور مهم صنعتی دنیا و تبدیل جی هفت به جی هشت شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "زیگمار گابریل"، وزیر اقتصاد و معاون صدر اعظم آلمان خواستار پیوستن مجدد روسیه به گروه کشورهای مهم صنعتی دنیا موسوم به جی هفت و تبدیل آن به جی هشت شد.

وی با تاکید بر اینکه روسیه یک بازیگر مهم جهانی و البته نه یک قدرت منطقه ای است گفت: از این رو من خواستار پیوستن دوباره و سریع این کشور به جی هفت و تبدیل آن به جی هشت هستم.

عضویت روسیه در کشورهای مهم صنعتی دنیا بعد از الحاق کریمه به این کشور به حال تعلیق درآمد.

گابریل در ادامه سخنانش تصریح کرد که روسیه با وجود کاهش مناسبات اقتصادی دو جانبه یک شریک بسیار مهم برای آلمان و اقتصاد کشور ما است. با وجود همه مشکلات موجود، روسیه یک شریک کلیدی و مهم برای آلمان باقی خواهد ماند.

وی افزود: از نظر سیاسی این کشور در حال حاضر در مسیری است که در خیلی نقاط برای ما نگران کننده است. با این همه روند اصلاحات در روسیه شکست نخورده است.

وزیر اقتصاد آلمان درباره تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین که اواسط سال جاری میلادی قرار است تمدید شود اظهار نظری نکرد.

کشورهای عضو جی هفت در دیدار اخیر خود در ژاپن به صورت یکجانبه تاکید کردند که در صورت لزوم تحریم های جدیدی علیه روسیه تصویب می کنند.

ارسال نظر: