سرگردانی ۲۰ هزار مسافر در پی اعتصاب خلبانان سوئدی

کدخبر: 2039101

خلبابان سوئدی شبکه خطوط هوایی اسکاندیناوی، اعتصاب کردند که در نتیجه آن حدود ۲۰هزار مسافر در فرودگاه‌ها سرگردان مانده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »،در نتیجه اعتصاب خلبانان سوئدی شبکه خطوط هوایی ‏اسکاندیناوی‏ تاکنون 159 پرواز لغو شده است .

سخنگوی این شرکت هواپیمایی با انتشار گزارشی اعلام کرد ما همه تلاش خود را به کار بستیم تا این اعتصاب روی ندهد اما متاسفانه به هیچ توافقی نرسیدیم.وی افزود اولویت ما هم اکنون این است که به مشتریان خود بپردازیم و هر آنچه از دستمان بر آید برای کمک به مسافرانی که پروازشان به علت این اعتصاب لغو شده است انجام دهیم. سخنگوی شبکه خطوط هوایی ‏اسکاندیناوی‏ در بخش دیگر از سخنان خود در همین ارتباط ‏افزود که خلبانان دانمارکی و نروژی کار خود را به طور عادی ادامه می دهند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: اتحادیه صنفی اس پی اف خلبانان سوئدی بعد از چند ماه مذاکره پیشنهاد واسطه گران برای افزایش دو ممیز دو دهم درصدی را رد کند و این درحالی است که خلبانان خواستار افزایش حقوق سه ونیم درصدی خود هستند.

مدیریت این شرکت هواپیمایی نیز در همین باره خاطر نشان کرده است اگر همه مطالبات خلبانان درباره قراردادهای کاری شان که مستلزم امنیت شغلی خیلی بالایی باشد،افزایش 10 درصدی هزینه ها را در پی خواهد داشت.

اعتصاب خلبانان سوئدی این شرکت هواپیمای درست زمانی آغاز شده است که اوج فعالیت های شرکت است . با توجه به فصل تابستان مسافران زیادی در این فصل از سال جابجا می شوند و این امر باعث شده است که پرواز مسافران زیادی لغو شود. اعتصاب خلبانان سوئدی ‏از ساعت 16 به وقت گرینویچ آغاز شده و هنوز هیچ تاریخی نیز برای از سرگیری مذاکرات تعیین نشده است.

ارسال نظر: