«نسیم آنلاین» منتشر کرد؛

دست اندازی ۱۷۰۰ میلیاردی بانک مسکن به منابع مسکن مهر! + سند

کدخبر: 2039513

درحالیکه دیروز معاون آخوندی از تزریق ۳۰۰۰میلیارد تومان به بازار خرید مسکن خبر داده است، اما شنیده ها حکایت از آن دارد که ۱۷۰۰ میلیارد تومان از منابع مزبور از بازپرداخت اقساط مسکن مهر تامین میشود!

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »- درحالیکه دیروز معاون آخوندی از تزریق 3000 میلیارد تومانی به بازار خرید مسکن خبر داده است، اما شنیده های نسیم آنلاین حکایت از آن دارد که 1700 میلیارد تومان از منابع مزبور از بازپرداخت اقساط مسکن مهر تامین می‌شود!

مظاهریان دیروز گفته بود با توجه به سپرده گذاری 1000میلیارد تومانی مردم برای وام خرید، و سررسید یکساله آن بانک مسکن نیز دو برابر سپرده یعنی به میزان 2000 میلیارد تومان را به همراه اصل سپرده به مردم برمی‌گرداند.

اما سوال اساسی اینجاست که بانک مسکن چگونه توانسته است با 1000 میلیارد تومان سپرده مردم، 2000میلیارد تومان کار کند و سود ببرد تا بتواند حداقل همین میزان را به مردم بازگرداند؟ جواب این سوال در دستورالعمل صندوق وام خرید مسکن یکمی ها نهفته است.

در این دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی به بانک مسکن اجازه داده است تا در صورت کمبود منابع برای اعطای وام خرید، از بازپرداخت اقساط مسکن مهر استفاده کند! با توجه به لحاظ سود حداکثری 30درصد برای 1000میلیارد تومان سپرده مردم در طول یکسال گذشته، حداکثر میزان سود برای بانک مسکن 300 میلیارد تومان بوده است. هرچند 2000میلیارد تومان تسهیلات بوده و برمیگردد اما چگونه بانک مسکن نقدینگی اولیه ای به میزان 1700 میلیارد تومان باقیمانده را تامین می‌کند؟

ارسال نظر: