هشدار پلیس درباره آگهی‌های استخدامی دروغین در شبکه‌های اجتماعی

کدخبر: 2039542

رئیس پلیس فتا فارس در مورد آگهی‌های استخدامی دروغین که در شبکه‌های اجتماعی رواج پیدا کرده است به شهروندان هشدار داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: برخی از سایت ها و موسسات فعال در فضای مجازی از مشکلات موجود در جامعه سوءاستفاده می‌کنند و با استفاده از کلمات و جملات عاطفی و همچنین سود بردن از مهندسی اجتماعی همچون استخدام فوری سعی می کنند احساسات هموطنان عزیز را هدف قرار دهند و این عزیزان را به سمت هدف خود هدایت کنند.

وی اظهار کرد: یکی از مواردی که در حال حاضر به راحتی می تواند بر احساسات کاربران فضای مجازی تاثیر بگذارد، موضوع اشتغال است که بسیار مورد توجه خانواده های ایرانی است.

رئیس پلیس فتا استان فارس تاکید کرد: این سایت ها با ارسال مطالب جذاب و اغوا کننده از کاربران خود درخواست می کنند، ابتدا رزومه ای از فعالیت های خود را برای آن شرکت یا موسسه ارسال کنند که پس از چند روز با برقراری تماس از طرف شرکت مبنی بر اینکه رزومه شما مورد قبول شرکت واقع شده است خواستار واریز کردن مبلغی پول به حساب شرکت می شوند.

سرهنگ حسینی گفت: هموطنان عزیز دقت داشته باشند همه سایت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند باید از وزارت کار مجوز داشته باشند؛ همچنین تمامی این سایت‌ها باید در پایگاه ساماندهی به ثبت رسیده باشند؛ بنابراین پیش از انجام هر گونه فعالیت اینترنتی از معتبر بودن سایت مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

وی تشخیص اصالت سایت‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: مراجعه به سایت‌هایی با پسوند ir. تا حدود زیادی در زمینه جلوگیری از وقوع جرم و کشف آن موثر است. لذا هموطنان عزیز می‌توانند لیست سایت‌های ثبت شده در پایگاه ساماندهی را در سایت samandehi.ir مشاهده کنند و تا پیش از اطمینان کامل از قانونی بودن فعالیت سایت، هیچ گونه مبلغی را به حساب های درخواست شده واریز نکنند.

ارسال نظر: