پیام تسلیت آیت الله رشاد استاد حمید سبزواری

کدخبر: 2039555

سبزواری، عمری به تیغ زبان حماسه ساخت و تازیانه ی کلام بر گرده ی خصم خصیم نواخت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در پی درگذشت حماسه سرای بزرگ معاصر استاد حمید سبزواری، آیت الله رشاد رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پیامی این سوگ سترگ را تسلیت گفتند.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

خالق «دردسرودهای» عهد ظلم و ظلمت، سراینده ی «سپیده سرودهای» عصر داد و وِداد، پیشکسوت ادب انقلاب، بزرگِ حماسی سرایان معاصر، استاد حمید سبزواری (ره) که عمری همپای جلودار و گوش جان به فرمان و فریاد ولی، به تیغ زبان حماسه می ساخت و گرده ی خصم خصیم به تازیانه ی کلام می نواخت، برگ سفر بر باره بست و گام در راهوار عروج نهاد و از بند نشئه ی فانی رست و رخت به دیار باقی افکند. خدایش رحمت کناد و یادش هماره گرامی باد.

استاد حمید سبزواری که بدرستی «پدر شعر انقلاب» نام گرفته، و الحق سهمی سزا در غنای شعر معاصر داشت و علم استادی بر چکاد چکامه افراشت، در میان احباب و اقرانش بالإجماع به اوصاف صفا و صداقت، بی پروایی و صراحت لهجه، وپایمردی و ثبات قدم، هوشیاری و زمان آگاهی، تکلیف مداری و تعهّد، نامبردار بود.

این کِهین کمین نیز، آنچه به شهادت چندین دهه معاشرت و مصاحبت با آن زنده یاد، توانم گفت این است که: او مصداق تام شاعرانی بود که: «آمنُوا وعملُوا الصّالحاتِ وذَکروا اللهَ کثیراً وانتَصَروا مِن بعدِ ما ظُلِمُوا». امید که نسل نوخواسته ی وادی قلم، این مرد بزرگ را الگوی خویش دارد و گام بر گامگاه او گذارد و راه پیر شعر ستم ستیزی را پایدار و پیوسته دارد.

اینک اینجانب، دریغ گویان و فسوس خوان، این سوگ سترگ را به رهبر هنرور و هنرپرور انقلاب (دام ظله) و فرزندان داغدار و سوگوار و دلبستگان دلشکسته ی استاد فقید تسلیت عرض کرده، برای آن راحل رستگار علو درجات و همنشینی با اولیاء الهی و شهدای انقلاب و دفاع مقدس مسألت دارم؛ ایدون باد.

علی اکبر رشاد

23/3/95

ارسال نظر: