مدیرعامل سابق باشگاه راه‌آهن

عبور از تاج با حذف اسدی

کدخبر: 2039623

طیفی که در صدد است با انگیزه‌ها و دلایل شخصی و حتی ضد ارزشی، علیرضا اسدی را به زیر بکشد و تغییر او را بر مهدی تاج تحمیل کند دقیقا در اندیشه عبور از مهدی تاج هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، صادق رئیسی‌کیا کارشناس مدیریت ورزش کشور در یادداشتی که در اختیار « نسیم آنلاین » قرار داده درخصوص اتفاقات اخیر فوتبال مطالبی را بیان کرده که به شرح زیر است:

در پی انتخابات فدراسیون فوتبال و قرار گرفتن مهدی تاج بر مسند ریاست، تغییرات دامنه داری که سابقا درباره آن تحلیل و دیدگاههایم را مطرح کرده بودم یک گام دیگر به جلو رفت. همان تغییراتی که از جمله با حضور علیرضا اسدی در مسند مهم و حساس دبیرکلی فدراسیون فوتبال، آغاز شده بود.

به عنوان شخصی که در مواردی هم منتقد آقای تاج بوده‌ام خرسندی و خشنودی خود را از محول کردن مسئولیت کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال به احمدرضا براتی که از نیروهای جوان، شایسته و سالم فوتبال ایران است و ظرفیت حضور در مسندهای بین المللی فوتبالی در ابعاد حقوقی را هم دارد و همچنین تقویت نقش محمدرضا ساکت در فدراسیون فوتبال که دانش و تجربه ارزشمندی در مدیریت باشگاهی دارد و ظرفیت فوق العاده کادرسازی برای آتیه فوتبال ایران را دارد ابراز می کنم و برای این دو انتخاب به آقای تاج، دست مریزاد می گویم.

از سوی دیگر با نگرش بر رفتارهای انتخاباتی بعضی از افراد و گروه‌ها که به سمت سهم خواهی و تخریب گری سوق پیدا کرده این نگرانی وجود دارد که یک گروه مشخص در صدد باشند به قصد دستیابی به مناصب حساس در فدراسیون فوتبال به آقای تاج فشارهایی وارد کنند و دامن ریاست جدید فدراسیون فوتبال ایران را به بی ثباتی و نا آرامی و خطا در تصمیم گیری آلوده کنند.

بطور مشخص، می توان گفت، طیفی که در صدد است با انگیزه ها و دلایل شخصی و حتی ضد ارزشی، علیرضا اسدی را به زیر بکشد و تغییر او را بر مهدی تاج تحمیل کند دقیقا در اندیشه عبور از مهدی تاج هستند. آنها می خواهند ابتدا به منصب مورد نظر خود دست پیدا کنند سپس موانع و سرعت گیرهای مورد نظرشان را بر سر راه مهدی تاج قرار دهند و او را از تمرکز بر توسعه و پیشبرد فدراسیون فوتبال، منحرف کنند و شبکه ارتباطی خود را شکل داده و در نهایت مهدی تاج را کنار بزنند.

چنین هدفی در گام اول، از نظر آن طیف، مستلزم شکستن سدی بنام علیرضا اسدی است.

فدراسیون فوتبال اکنون به شرایط با ثبات برای اصلاح اساسنامه، راهیابی تیم ملی به جام جهانی و حضور موفق در جام جهانی، تمرکز بر دستیابی به یک راه حل اساسی برای حق پخش تلویزیونی به ویژه به توجه به تغییر در ریاست صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی، بهبود شرایط و نظام مالی و تجاری فوتبال ایران، تدوین و تصویب نظام جامع باشگاه داری و... نیاز دارد.

پیگیری این امور و موفقیت در حل و فصل آنها مستلزم ثبات در مدیریت و آرامش ذهنی و اجرایی در فدراسیون فوتبال است.

عبور از تاج با حذف اسدی؛ در شرایط کنونی پروژه ای است که می تواند دستیابی به موفقیت های فوق را تا مدت ها از دسترس مهدی تاج، دور کند.

گمان نمی رود که مهدی تاج فرصت ابقاء اسدی و تمرکز برای دستیابی به موفقیت های ذکر شده را تحت این گونه فشارها از دست بدهد. مهدی تاج پروانه عبور از خود را از ابتدای راه برای هیچ طیفی، صادر نخواهد کرد.

صادق رئیسی کیا

بیست و چهارم خرداد 1395

ارسال نظر: