ظریف در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه نروژ:

راه حل بحران سوریه سیاسی است نه نظامی

کدخبر: 2039628

وزیر امور خارجه گفت: راه حل بحران سوریه سیاسی است و از طریق نظامی به دست نخواهد آمد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای نروژی گفت: راه حل بحران سوریه سیاسی است و راه حل بحران سوریه از طریق نظامی به دست نخواهد آمد.

محمدجواد ظریف با اشاره به گفتگوهایش با «بورگه برنده » درباره موضوعات منطقه ای گفت: حل بحران سوریه یک عنصر نظامی خواهد داشت اما حل بحران این کشور از طریق نظامی به دست نخواهد آمد. ما معتقدیم حل بحران سوریه از طریق سیاسی به دست خواهد آمد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین طرح چهارماده ای ایران را برای حل بحران سوریه راه گشا دانست.

ظریف درباره همکاری های ایران و نروژ هم گفت: دو کشور در زمینه های مختلف از شیلات تا نفت و همکاری های منطقه ای امکان همکاری دارند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به نقش نروژ در موضوع هسته ای و کمک های این کشور برای همکاری ایران و قزاقستان برای مبادله اورانیوم طبیعی از نقش اسلو هم در به ثمر رسیدن مذاکرات هسته ای تشکر کرد.

وزیر خارجه کشورمان پیش از این صبح امروز با همتای نروژی خود دیدار و گفتگو کرد.

«محمدجواد ظریف» و «بورگه برنده» در خصوص روابط دوجانبه و همکاری های سیاسی، اقتصادی و بانکی دو کشور گفتگو و رایزنی کردند .

طرفین در این ملاقات همچنین درباره بحران سوریه و راههای پایان آن و وضعیت عراق و افغانستان تبادل نظر کردند.

بحث و تبادل نظر درباره همکاری در زمینه های نفت و گاز و محیط زیست از دیگر محور گفتگوهای وزرای خارجه ایران و نروژ در ساختمان وزارت خارجه این کشور بود.

ارسال نظر: