قدیری‌ابیانه در نشست خبری:

دولت اقتصاد مقاومتی را رها کرده/ دولت به ازای هر خانواده ۴ نفره ایرانی ۲۷ میلیون بدهکار است

کدخبر: 2039737

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه دولت به ازای هر خانواده ۴ نفره ایرانی ۲۷ میلیون تومان بدهکار است تصریح کرد: بدهکاری‌های دولت در حال افزایش است اما برای حفظ محبوبیتش حاضر نیست یارانه ثروتمندان را قطع کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: محمدحسن قدیری‌ابیانه ظهر امروز در نشست خبری که در سازمان بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با بیان اینکه انتقادها به دولت گذشته از روی توهم است و مبنای واقعی ندارد اظهار داشت: طوری انتقاد می‌کنند و می‌گویند پول نفت کجا رفت که کاخ‌نشینان تهران, سنی‌ها و قومیت‌ها فکر می‌کنند حقشان را دولتمردان خوردند.

وی افزود: تصور مردم از درآمد نفت را بزرگ‌نمایی می‌کنند تا احساس شود اختلاس زیاد است در حالی که اگر بودجه سال 91 کشور از محل درآمدهای نفت که توسط دولت قبل ارائه شد محقق می‌شد سهم هر ایرانی 67 هزار تومان بود.

سفیر سابق ایران در کشورهای مکزیک، استرالیا و گواتمالا تصریح کرد: اگر بر اساس قیمت نفت در سال 91 سهم هر ایرانی را در نظر بگیریم بعد از 300 سال با همان قیمت سهم هر نفر 249 میلیون تومان می‌شود.

قدیری‌ابیانه بیان کرد: همین تصورات غلط سبب شده نقش دولت در اذهان پررنگ شود به طوری که مردم فکر می‌کنند مخاطب شعار سال تنها دولت است.

وی به بزرگ‌نمایی برخی رسانه‌ها در زمینه اختلاس 3 هزار میلیاردی اشاره کرد و گفت: برخی رسانه‌ها تیتر زدند رقم این اختلاس هزینه چند سال کشور است در حالی که تنها برای یارانه 3 هزار و 400 میلیارد تومان پرداخت می‌شود و همه این موارد نیز درحالی است که 5 هزار میلیارد تومان از فرد اختلاس‌کننده گرفتند و اعدام هم شد.

کارشناس مسائل استراتژیک و سفیر سابق ایران در کشورهای مکزیک، استرالیا و گواتمالا عنوان کرد: دل بستن به آمریکا برای حل مشکلات اقتصادی و اعتماد به شیطان بزرگ غلط است زیرا حسنی مبارک بیشترین روابط دیپلماتیک را با آمریکا و اسرائیل داشت و اگر آمریکا مشکل حل‌کن بود خودش کارتن خواب نداشت.

قدیری‌ابیانه ابراز کرد: در زمینه برجام امتیاز نقد زیاد دادیم و برخی امتیازهای نسیه گرفتیم که حتی پس از آن آمریکایی‌ها زیر قولشان زدند.

دولت با پول قرضی کشور را اداره می‌کند

وی بیان کرد: دولت با پول‌های قرضی کشور را اداره می‌کند به طوری که به گفته وزیر اقتصاد 540 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها، بیمه، پیمانکاران، تامین اجتماعی و کارمندان بدهکار هستیم.

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه دولت به ازای هر خانواده 4 نفره ایرانی 27 میلیون تومان بدهکار است تصریح کرد: بدهکاری‌های دولت در حال افزایش است اما برای حفظ محبوبیتش حاضر نیست یارانه ثروتمندان را قطع کند.

قدیری‌ابیانه تأکید کرد: دولت اقتصاد مقاومتی را رها کرده و تمام امیدش به خارج است و عملکردش مطابق با اقتصاد مقاومتی نیست.

وی با اشاره به حقوق‌های آنچنانی برخی کارکنان دولت گفت: وزیر اقتصاد گفت سال گذشته حقوق‌ها را تنظیم کردیم اما دولت مخالفت کرد، اما بعد از گذشت 3 سال از دریافت حقوق‌های نجومی تازه رئیس‌جمهور که می‌بیند مردم حساس شده‌اند دستور بررسی می‌دهد.

ارسال نظر: