وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

ما با استفاده از قرآن می‌توانیم در کشور مصونیت داشته باشیم

کدخبر: 2039760

جنتی با بیان اینکه ما با استفاده از قرآن می‌توانیم در کشور مصونیت داشته باشیم، گفت: اگر معنویت در جامعه ایجاد شود خود افراد در مقابل هجمه‌های دشمنان می‌ایستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران با اشاره به فاصله جامعه ما با سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: ما هنوز تا رسیدن به سبک زندگی اسلامی فاصله داریم کشور ما جامعه بازی است که ارتباط جهانی در سال‌های اخیر توسعه یافته است.

وی با اشاره به توسعه فضای مجازی در کشور افزود: فضای مجازی جامعه را طوری کرده است که همه افراد می‌توانند با یک کلیک به تمام دنیا دسترسی داشته باشند و رسانه‌های غربی درصدد این هستند که بتوانند با پخش برنامه‌های متفاوت به فرهنگ ما ضربه بزنند و این امر برای سبک زندگی ما مضر است. در چنین شرایطی باید به قرآن تمسک بجوییم و قرآن را سرلوحه رفتار و زندگی خود قرار دهیم.

وزیر ارشاد در ادامه با بیان اینکه ما با استفاده از قرآن می‌توانیم در کشور مصونیت داشته باشیم، گفت: اگر معنویت در جامعه ایجاد شود خود افراد در مقابل هجمه‌های دشمنان می‌ایستند.

وی افزود: ما باید برای ترویج سبک زندگی اسلامی از تمامی ابزارها مثل کتاب، هنرهای تجسمی، موسیقی، سخنرانی‌های اساتید دانشگاه‌ها، ائمه جماعات و نهادهای فرهنگی به ویژه صداوسیما بهره ببریم و با یک عزم ملی در صدد برآیم که فرهنگ ایرانی و اسلامی را در جامعه ترویج دهیم.

جنتی در پاسخ به این سؤال که جامعه دانشگاهی چقدر در رسیدن به سبک زندگی ایرانی و اسلامی مؤثر واقع شود، گفت: جوانان ما نیمی از بهترین دوران زندگی خود را در دانشگاه‌ها می‌گذارند وزارت علوم و تحقیقات می‌تواند در این عرصه بر روی جوانان سیاست‌گذاری داشته باشد که به سبک زندگی ایرانی و اسلامی برسیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه برای رسیدن به سبک زندگی ایرانی اسلامی روحانیون نیز می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، گفت: همواره روحانیت توانسته‌اند در راستای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی اثرگذار باشند آنها در انقلاب نقش مؤثری داشتند که رهبری انقلاب هم به دست یک روحانی رخ داد. امروز هم روحانیت قطعاً نقش اساسی و مهمی را در فرهنگ جامعه ایفا می‌کند.

ارسال نظر: