نماینده پارلمان سوریه:

دولت سوریه با پیروزی‌های جدید در میدان نبرد به ژنو می‌رود

کدخبر: 2039761

نماینده پارلمان سوریه وظایف نمایندگان جدید پارلمان را کاستن از درد و رنج ملت صبور و مقاوم کشورش خواند و گفت: در مرحله پیش رو و تا قبل از مذاکرات آتی ژنو شاهد زوربازوی ارتش سوریه در میدان نبرد با تروریسم خواهیم بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "مجیب الرحمن"، نماینده جدید پارلمان سوریه در گفتگو با فارس در دمشق برگزاری موفق انتخابات پارلمانی کشورش و آغاز به کار آن در موعد مقرر را پیام آور پایبندی سوری‌ها به نهادهای قانونی و اهتمام این نهادها به تکالیف قانونی در سابه حضور تروریسم در سوریه دانست.

وی افزود: پارلمان سوریه و نمایندگان آن بر اساس قانون اساسی وظیفه صدور قوانین، تصویب احکام ریاست جمهوری، تصویب بودجه و همچنین نظارت بر عملکرد دولت را دارند و رسیدن یک زن به مقام ریاست پارلمان سوریه نیز نشات گرفته از ایمان سوری‌ها به نقش زن و قدرت آن در جامعه سوری است، آن هم زمانی که در برخی شیخ نشین‌ها زنان اجازه رانندگی را هم ندارند.

وی افزود: مسئولیتی که بر گردن ما نمایندگان پارلمان جدید سوریه است کاستن از درد و رنج ملتی است که صبورانه در برابر آماج حملات و توطئه‎های تروریسم و حامیان منطقه‌ای و بین المللی آن مقاومت کردند.

نماینده سوری درباره دور چهارم مذاکرات ژنو نیز گفت: تاکنون افق روشنی برای مشخص کردن دور جدید مذاکرات وجود نداشته و ما در مرحله‌ای هستیم که هرکدام از 2 طرف در پی تحمیل شروط خود در میدان نبرد و تغییر موازنه‌های میدانی به نفع خویش هستند.

وی افزود: طرفی از مذاکرات سوریه با استفاده از گروه‌های تروریستی به دنبال تحقق اهداف خود در نابودی کشور و موجودیت سوریه است تا به نفع رژیم صهیونیستی تمام شود و این امر با حمایت مالی آنهایی که مدعی برادری برای ملت سوریه هستند صورت می‌گیرد.

الرحمن گفت: از سوی دیگر دولت سوریه با پایبندی به اصول و حقوق خود قصد شکست تروریسم و نابودی آن در همه مناطق سوریه را دارد و به موازات آن راه را برای راه حل سیاسی مورد قبول همه سوری‌ها گشوده است.

نماینده سوری گفت: بخش دیگری از مذاکرات را ارتش آزاد تشکیل می‌دهد که شمار آنها در میدان نبرد سوریه اندک است و آنها در مناطق مختلف سوریه پراکنده و وابسته به جبهه النصره هستند و آمریکا از آنها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات جبهه النصره در حق سوری‌ها استفاده می‌کند.

ارسال نظر: