سفر هیئت حماس برای بررسی آشتی ملی به مصر

کدخبر: 2039872

یک هیئت از رهبران جنبش حماس ظرف ۴۸ ساعت آینده برای دیدار با مسئولان دستگاه اطلاعات مصر به منظور بررسی پرونده آشتی ملی و دیگر مسائل مربوط به صحنه فلسطین به قاهره می‌رود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: هیئت حماس در سفر به قاهره و دیدار با مسئولان مصر تعدادی از پرونده های فلسطینی از جمله آشتی ملی و طرح سازش با صهیونیست ها را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این هیئت شامل محمود الزهار و خلیل الحیه به همراه یک افسر ارشد دستگاه امنیتی حماس که احتمالا «ابوعبیده الجراح» و یا توفیق ابو نعیم فرمانده نیروهای امنیت داخلی است.

بر اساس این گزارش، همچنین قرار است موسی ابومرزوق از رهبران حماس در قطر نیز به هیئت حماس در قاهره بپیوندد و در این سفر دو روزه با مسئولان مصر دیدار کرده و پس از آن برای برگزاری نشست با رهبران جنبش فتح و بررسی پرونده آشتی به دوحه پایتخت قاهره بروند.

بر پایه این گزارش، هیئتی از جنبش فتح اعم از عزام الاحمد و صخر بسیسو نیز از دو روز پیش در قاهره بسر می بروند و همزمان با سفر محمود عباس به دوحه آنها نیز به دوحه خواهند رفت.

همچنین برخی رهبران فتح از جمله محمد اشتیه و جبریل رجوب نیز برای شرکت در نشست های آشتی با حماس به دوحه می روند.

برخی منابع پیش بینی کردند که در صورت موفقیت دیدار نخست در دوحه، نشستی بین محمود عباس و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه برگزار می شود.

ارسال نظر: