در حاشیه جلسه شورای شهر تهران مطرح شد

واکنش وزیر دادگستری به ادعای وکیل بابک زنجانی/ رؤسای سه قوه پیگیر فیش‌های حقوق چند ده میلیونی

کدخبر: 2039977

وزیر دادگستری در پاسخ به ادعای بازداشت غیرقانونی بابک زنجانی از سوی وکیل وی گفت: وقتی کسی می‌تواند ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از منابع کشور را ببرد و با دروغ‌های خود وقت مردم را بگیرد، اکنون نیز می‌تواند مدعی حقوق شهروندی شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پورمحمدی در حاشیه برگزاری دویست و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دولت سعی کردیم به بودجه نظم دهیم، افزود: دولت ما، دولت ضد فساد است و گزارش جلوگیری از بی نظمی ها را منتشر می کنیم.

وی با اشاره به فیش های حقوق چند ده میلیونی برای برخی مدیران خاطر نشان کرد: رئیس جمهوری، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس دستور پیگیری این موضوع را داده اند.

پورمحمدی افزود: این موضوع در حوزه مدیران نهادهای اقتصادی که در تملک دولت هستند از جمله بانک و بیمه اتفاق افتاده که ضوابط مخصوص به خود را دارند.

وی گفت: بعضی رسانه‌ها به جای دفاع، نقاط ضعف را به بلوای اجتماعی و رسانه‌ای بدل می‌کنند و آن را تعمیم می دهند.

وزیر دادگستری افزود: این در حالی است که دولت جلوی تخلف 3 هزار میلیاردی را گرفته و ساماندهی حقوق ها را نیز انجام می دهد.

پورمحمدی با بیان اینکه یک مربی تیم ورزشی مبلغ 30 میلیارد ریال دریافت می کند اما کسی اعتراض نمی کند، ابراز امیدواری کرد: با هشدار مردم و پیگیری رسانه ها فساد، تخلف و بی نظمی در جامعه کنترل شود.

واکنش وزیر دادگستری به ادعای وکیل بابک زنجانی

وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای بازداشت غیرقانونی بابک زنجانی از سوی وکیل وی گفت: وقتی کسی می تواند 2هزار و 800 میلیارد تومان از منابع کشور را ببرد و با دروغ های خود وقت مردم را بگیرد، اکنون نیز می تواند مدعی حقوق شهروندی شود.

پورمحمدی افزود: اول باید سرمایه های مردم را برگرداند و سپس این ادعا را بکند.

وی تاکید کرد: باید فضا به گونه ای شود که هر کسی اجازه نداشته باشد این بحث ها را پیش بکشد.

وکیل مدافع بابک زنجانی، بازداشت موکلش پس از تاریخ 9 دی 94 را غیرقانونی خوانده و گفته که اموال متهم شناسایی بشود یا نشود، تکلیف قانونی از قضات رسیدگی‌کننده ساقط نمی‌شود؛ زنجانی با وثیقه 5 هزار میلیاردی آزاد می‌شود.

جلوگیری از تخریب باغ ها

وزیر دادگستری در ادامه در خصوص رعایت نشدن قانون حفظ باغ ها گفت: قوانین اجرا نشده زیادی وجود دارد که باید به آن توجه شود.

وی گفت: محیط زیست آسیب زیادی دیده و متجاوزان و قانون شکنان سوء استفاده های زیادی کرده اند.

پورمحمدی با بیان اینکه سعی کردیم جلوی تخریب باغ ها، جنگل ها و تغییر کاربری ها را به طور جدی بگیریم، گفت: در این خصوص تعداد پرونده ها در سال های اخیر کمتر شده است.

وی تاکید کرد: در خصوص مسائل و مشکلات شهر تهران که اعضای شورای شهر دغدغه آن را دارند با مسئولان قضایی صحبت می کنیم.

بررسی پرونده حادثه پارک کوهسار

وزیر دادگستری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر حادثه پارک محله کوهسار گفت: در دادگستری پرونده های زیادی در خصوص حوادث شهری و اتفاقات پارک ها وجود دارد و دادستان و دادگستری به طور ویژه این موضوع را بررسی می کنند.

پورمحمدی گفت: سالانه صدها پرونده منجر به پرداخت دیه می شود.

دختر پنج ساله ای چهارم خردادماه براثر شدت جراحات ناشی از سقوط در داخل آبشار بوستان شهدای گمنام در شهرک رضویه تهران (ناحیه 4 شهرداری منطقه 15) جان خود را از دست داد که در پی این حادثه شهردار تهران براساس گزارش سازمان بازرسی شهرداری در خصوص حادثه فوت کودک خردسال در یکی از بوستان های شهرک رضویه، شهردار و مسئول خدمات شهری ناحیه 4 منطقه 15 و رییس اداره فضای سبز منطقه را به دلیل اهمال صورت گرفته عزل و پیمانکار این بوستان را نیز برای رسیدگی موضوع به مراجع قضایی معرفی کرد.

خبرنگار: امیرحسین طهماسبی

ارسال نظر: