امام جماعت مسجد "بیشکک":

سکوت مسلمانان، باعث جری‌تر شدن عربستان سعودی می‌شود

کدخبر: 2040084

امام جماعت مسجد شیعیان "قرقیزستان" ضمن واجب خواندن فریضه الهی حج، گفت: با اینکه آل‌سعود از بی‌کفایتی خود در اداره امور حج مطلع بوده، باز هم مغرضانه سیاست‌های منفور خود را به جای حل مشکل در پیش گرفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین «ایمانی» امام جماعت شیعیان قرقیزستان در مورد حج و پرداختن به امور معنوی در سایه الطاف الهی، گفت: بعد از حادثه تلخی که برای زائرین خانه خدا در سال گذشته رخ داد، اکنون این موضوع مطرح است؛ آل‌سعود با اینکه می‌داند صلاحیت اداره امور را در سرزمین امن الهی نداشته و ندارد و به جای ارائه راه‌حل، باز هم به فرافکنی پرداخته و اغراض سیاست‌های غلط خود را در پیش گرفته است.

آل‌سعود و کارنامه ننگین بی‌کفایتی در امور حج

وی در ادامه گفت: مقامات آل‌سعود با نپذیرفتن اشتباهات قبلی و سرپوش نهادن بر حوادث حج سال گذشته، در راه انجام این فریضه واجب سنگ‌اندازی می‌کند و آیا این رویکرد سعودی‌ها مصداق این آیه شریفه سوره نساء که خداوند می‌فرماید: «کسانی که کافر شدند، از راه خدا بازگشتند و در گمراهی دوری گرفتار شده‌اند» نیست؟

ایمانی در ادامه افزود: حوادث رخ داده در سال‌های دور و همچنین در سال گذشته در ایام حج، کارنامه ننگینی در زمینه بی‌کفایتی آل‌سعود بوده و بیانگر این مطلب است که رژیم سعودی نمی‌تواند عهده‌دار تأمین امنیت جان مسلمانان باشد زیرا ارزشی برای انسانیت قائل نیست.

وی گفت: درست است که اکنون حرمین شریفین در جغرافیای سیاسی عربستان قرار گرفته است اما منحصر به آنان نیست و تمام مسلمانان جهان حق دارند این فریضه الهی را در امنیت کامل و به دور از تمام تبعیضات دنیوی و در کمال ارامش انجام دهند.

«ریاض» کینه خود را با گستاخی به رخ جهانیان می‌کشد

ایمانی ادامه داد: چرا که خداوند در آیه شریفه 125 سوره بقره آیه می‌فرماید: «(به یاد بیاورید) هنگامی که خانه کعبه را محل بازگشت و مرکز امن و امان برای مردم قرار دادیم و یا در جایی دیگر فرمودند: هنگامی که ابراهیم (ع) عرض کرد پروردگارا! این سرزمین را شهر امنی قرار ده».

امام جماعت مسجد شیعیان بیشکک خاطرنشان کرد: وظیفه عهده‌دار این سرزمین ایجاد امنیت و آرامش برای مسلمانان آن هم به نحوی شایسته است ولی متأسفانه اکنون نه تنها امنیت نیست بلکه هیچ کشوری هم نمی‌تواند از بی‌کفایتی آل‌سعود انتقاد کند چراکه منتقدان را به سیاسی‌کاری متهم می‌سازند حال آنکه اکنون ما شاهدیم عده‌ای از مسلمانان از انجام این فریضه محروم مانده‌اند.

وی تصریح کرد: مقامات سعودی به جای عذرخواهی از حادثه‌دیده‌گان و بازماندگان وقایع غم‌بار «منا»، تلاش می‌کنند کینه خود را به شکلی واضح به رخ جهانیان کشیده و با نگاهی گذرا از کنار این جنایت عبور کنند گویا اصلا اتفاق بااهمیتی رخ نداده است.

سکوت مسلمانان در برابر جنایات آل‌سعود، باعث تکرار این فجایع خواهد شد

این روحانی آذربایجانی اظهار داشت: آل‌سعود همچنان بر تبل بدبینی و کج‌فهمی خود کوبیده و ادعا می‌کنند این گروه‌هایی که برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی سفر کرده‌اند، برای ایجاد تشنج در منطقه حضور یافته‌اند.

ایمانی در پایان وظیفه تمام مسلمانان جهان را یکپارچگی و وحدت در برابر اینگونه اقدامات تفرقه‌افکنانه و مذبوحانه دانست و افزود: کشورهای اسلامی نباید در این زمینه سکوت کنند چراکه این سکوت تأییدی بر جنایات آل‌سعود بوده و این امر باعث تکرار دوباره و یا چندباره این جنایات خواهد شد.

ارسال نظر: