مرکز حقوق بشر بحرین:

آزادی بحرین با تعلیق "الوفاق" نابود شد

کدخبر: 2040298

مرکز حقوق بشری بحرین با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از اقدام آل خلیفه در تعلیق فعالیت‌های جمعیت "الوفاق" اعلام کرد: آل‌خلیفه با این اقدام، فاتحه حقوق و آزادی‌های مدنی را خواند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مرکز حقوق بشری بحرین با صدور بیانیه ای از اقدام دادگاه آل خلیفه در تعلیق فعالیت های جمعیت «الوفاق» و انحلال جمعیت های «التوعیه الاسلامیه» و «الرساله» به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه آمده است: آل خلیفه با این اقدام، فاتحه حقوق و آزادی‌های مدنی را خواند.این اقدام به مثابه صدور گواهی فوت باقیمانده حقوق و آزادی های در کشور است و به نابودی روند سیاسی، حقوقی و اجتماعی در بحرین خواهد انجامید. دستگاه قضایی بحرین که همچنان از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل مورد انتقادات جدی قرار دارد، در جایگاهی نیست که احکام ظالمانه خود را مجددا تکرار و صادر کند.

کمیته حقوق بشر بحرین همچنین اعلام کرده است: اینطور که به نظر می رسد آل خلیفه عزم خود را برای خاموش کردن تمامی صداهایی که در مخالفت با آنها بلند می شوند، جزم کرده‌ است.

این مرکز حقوق بشری در پایان بیانیه خود ضمن غیرقانونی خواندن احکام صادره توسط دادگاه آل خلیفه علیه جمعیت های سیاسی بحرینی، اعلام کرد: این اقدام به مثابه اعلام جنگ علیه آزادی‌های سیاسی علیه احزابی است که نمایندگی بافت اصلی جمعیت کشور یعنی شیعیان را بر عهده دارند.

گفتنی است، دادگاه آل خلیفه روز گذشته ضمن تعلیق فعالیت های جمعیت «الوفاق»، دو جمعیت «التوعیه الاسلامیه» و «الرساله» را نیز منحل اعلام کرد. رئیس جمعیت «التوعیه الاسلامیه» نیز امروز بازداشت شد.

پادشاه بحرین در سخنانی ضمن اعلام حمایت از احکام صادره علیه جمعیت های سیاسی و حقوقی بحرین مدعی شد: این احکام به منظور حفظ ثبات کشور صادر شدند.

منبع: مهر

ارسال نظر: