پایان سفر به اسلو؛‌ ظریف راهی برلین شد

کدخبر: 2040310

وزیر امور خارجه در ادامه سفر اروپایی خود، ساعتی قبل اسلو پایتخت نروژ را به مقصد برلین پایتخت آلمان ترک کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » وزیر امور خارجه در ادامه سفر اروپایی خود، لحظاتی قبل اسلو پایتخت نروژ را به مقصد برلین پایتخت آلمان ترک کرد.

قرار است محمد جواد ظریف در سفر چند ساعته خود به برلین با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان دیدار و گفت و گو کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه هفته جاری در دوم دور سفر به اروپا، وارد اسلو پایتخت نروژ شد.

ظریف روز دوشنبه با نخست وزیر، وزیر خارجه، رئیس پارلمان و رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ و دو نفر از نخست وزیران اسبق این کشور در خصوص توسعه مناسبات دوجانبه گفت و گو کرد.

وی در دومین روز اقامت خود در این کشور، در اسلوفروم 2016 حضور یافت و از ضرورت تغییر بنیادین در حل و فصل منازعات منطقه ای سخن گفت.

در حاشیه این نشست، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با فدریکا موگرینی مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و در خصوص روابط ایران و اتحادیه اروپا و اجرای برجام گفت و گو کرد.

ظریف که به همراه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی دو عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای به نروژ سفر کرده است، صبح امروز-چهارشنبه- با جان کری همتای آمریکایی خود درباره ابعاد مختلف اجرای برجام گفتگو کرد.

معاونان ظریف هم روز گذشته (سه شنبه) در دو نوبت صبح و عصر با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و امروز (چهارشنبه) هم با استفان مال هماهنگ کننده ارشد برجام در وزارت خارجه آمریکا دیدار و رایزنی کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: