مولاوردی:

کشور سالانه نیازمند ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است/ سال گذشته ۴۱۰ هزار میلیارد ریال یارانه پرداخت شد

کدخبر: 2040513

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به کافی نبودن درآمد نفتی و مالیاتی برای اداره امور کشور گفت: برای ایجاد زیرساخت ها سالانه به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به کافی نبودن درآمد نفتی و مالیاتی برای اداره امور کشور گفت: برای ایجاد زیرساخت ها سالانه به 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.

مولاوردی دیشب در همایش "ضیافت 24 در امتداد امید" در نوشهر، اظهارداشت: این در حالی است که سال گذشته 410 هزار میلیارد ریال یارانه پرداخت شد و با 25 میلیارد دلار درآمد نفتی در سال 94 که سخت ترین سال بعد از انقلاب بود؛ بیانگر شرایط کشور است.

وی با اشاره به وضعیت کشور قبل از دولت یازدهم از جمله افزایش قیمت ها، کاهش قدرت خرید مردم، تشدید تحریم های فلج کننده، افت شدید اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی، رکود تورمی و هزاران میلیارد تومان طرح های نیمه تمام، افزود: دولت یازدهم در چنین شرایطی کشور را تحویل گرفت.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: ازسوی دیگر، در اجرای سند چشم انداز 20 ساله نظام نیز در دوره هشت ساله دولت نهم و دهم با وجود وعده های فراوانی که داده شده بود بسیاری از اهداف سند اجرا نشد و ارزش پول کشور به یک سوم کاهش یافت.

وی گفت: در آن دوره تورم از 11 درصد به 43 درصد، اندوخته ذخیره ارزی به صفر و رشد اقتصادی از مثبت 6 به منفی 6 رسید که به همراه چندین قطعنامه شورای امنیت علیه کشور همه اینها به دولت تدبیر و امید به ارث رسید.

معاون رئیس جمهوری بر لزوم حفظ دستاوردهای دولت یازدهم تاکید و اظهارکرد: در این شرایط خاص، دولت یازدهم با اجرای برنامه هایی در جهت حفظ آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ تلاش کرد.

مولاوردی گفت: دولت تدبیرو امید با مدیریت جهادی، تدبیر و اعتدال امور کشور را نظم بخشید و با توجه به کاهش شدید قیمت نفت توانست تورم و نرخ ارز را کنترل کند و هدفگذاری برای تورم تک رقمی و نرخ رشد هشت درصدی را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به رکود شدید در کشور که در 70 ساله گذشته بی سابقه بود؛ افزود: دولت یازدهم اقداماتی را آغاز کرده که دستاوردهای آن رونق اقتصادی پایدار، بهبود فضای کسب و کار، افزایش صادرات غیرنفتی، کاهش وابستگی بودجه به نفت و ایجاد فرصت های شغلی جدید در کشور خواهد بود.

مولاوردی گفت: در سه سال گذشته رتبه ایران در سهولت کسب و کار از 152 به 120 رسیده و برای سال 96 رتبه زیر 100 هدفگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم اقتصاد، معیشت و سیاست خارجی را در دستور کار خود قرار داده است که زمینه شکوفایی در حوزه فرهنگ و سیاست و رفع مشکلات اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: با هدایت و حمایت رهبری و تدابیر رئیس جمهوری و تلاش تیم مذاکره کننده و همچنین با پشتیبانی مردم از مذاکره برد - برد توانستیم نه تنها از پروژه ایران هراسی بلکه از فصل هفتم منشور سازمان ملل نیز خارج شویم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: امروز ایران به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده و پس از برجام نیز فضای مناسبی برای تعامل با دنیا به وجود آمده است و از سوی دیگر ترافیک مقام های کشورها برای انعقاد قراردادها را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: امروز دولت یازدهم گام های مناسبی در زمینه های مختلف برداشته و برای ادامه این روند نیازمند تعامل و وحدت تمام گروه ها و جناح های داخل کشور است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: