دو مستند بزودی در "هنر و تجربه" اکران می شود

کدخبر: 2040573

دو فیلم مستند از ساخته‌های امیر فرض‌اللهی به زودی در گروه "هنر و تجربه" اکران می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دو مستند "شاعران مشروطه" و "شهر آشوب " قرار است از دوم تیر ماه در گروه سینماهای "هنر وتجربه" اکران شوند.

"شهر آشوب" مستندی اجتماعی است و اثری با موضوع واکاوی در ریشه‌های پشت‌نویسی بر ماشینها در تاریخ ادبیات و فرهنگ عامه ایران محسوب می‌شود.

عوامل این مستند عبارتند از: نریتور:احمد نگهبان / نویسنده و کارگردان:امیر فرض الهی /تدوین:ایمان زربخش /فیلمبردار:مزدک سلطان محمدی

یادداشت کارگردان:سوژه‌ای بکر، برخورد از نوع نزدیک با فرهنگ عامه کل کل شهری که ریشه‌ای به شعرهای شهر آشوب می‌رسد و... دیگر هیچ.

در خلاصه داستان "شاعران مشروطه" فیلمی درباره آزادگی است در صد سال اخیر. نخبگان، شاعران و روزنامه‌نگارانی که برای وزیدن نسیم آزادی و عدالت در این سرزمین جان خود را فدا کردند و اسیر ظلم و ظالم شدند. انسانهای برجسته‌ای که در مقابل دیکتاتورهای زمان خود قد برافراشتند و پایه‌های ظلم آنها را ویران کردند.

یادداشت کارگردان:از منظر شش شاعر و روزنامه نگار آزادی‌خواه و شوریده مسلک تاریخ برایتان ورق زدهایم و با تأمل.

شاهکار نساختهایم، اما قطعاً از ندیدن این فیلم ضرر خواهید کرد. فیلم ماندگار درباره روزنامهنگارانی برجسته که جان بر سر آزادی‌خواهی و عدالت نهادند.

عوامل فیلم؛نویسنده، تهیهکننده و کارگردان: امیر فرض الهی؛ نریتور: سید احمد نگهبان،تدوین: زهره احمدی توچایی،مشاوران: سید محمد بهشتی، کامبوزیا پرتوی،تصویربردار: مزدک سلطان محمدی،دستیاران کارگردان: مسیح شجاعی ادیب، مسعود رجبی، حمید نجفی،کارشناس موسیقی: محمدرضا شرائیلی، ابوالحسن مختاباد،ترجمه زیرنویس: جعفر راثی تهرانی ، فرشته جلائی،با سپاس از همراهی: محمد تهامی نژاد، سید محمد طباطبائیان، طاهره آدینه، مهرداد زاهدیان.

ارسال نظر: